خسرو کفیلی

دومین شوک به وزنه برداری ایران طی چند ماه اخیر با اعلام تغییر تابعیت کیانوش رستمی ملی پوش سابق وزنه برداری کشورمان وارد شد.
پس از عدم نتیجه گیری مناسب از سوی علی داودی و میرمصطفی جوادی دو ملی پوش وزنه برداری ایران در بازی های المپیک پاریس که انتقادات بسیاری را درمحافل ورزشی به ویژه خانواده وزنه برداری در برداشت ، اکنون نوبت به کیانوش رستمی ملی پوش سابق کشورمان و دارنده دو مدال طلا ونقره بازی های المپیک ریودوژانیرو و لندن و چندین مدال جهانی و آسیایی رسید که از تغییر تابعیتش و حضورش با پرچم کشور کوزو در رقابتهای جهانی بحرین، رسید.
رستمی قرار است در رقابتهای جهانی بحرین که آذر ماه سال جاری در منامه برگزار می شود ، با پرچم کوزو و در وزن ۹۶ کیلوگرم که یک وزن غیر المپیکی است شرکت کند .
این وزنه بردار کشورمان در فهرست اولیه وزنه برداران شرکت کننده در پیکارهای دسته ۹۶ کیلوگرم ، رقابتهای جهانی بحرین با حدنصاب ۳۹۰ کیلوگرم بالاتر از ۱۴ وزنه بردار دیگر قرار دارد.
زمزمه های تغییر تابعیت و حضور رستمی با پرچم کشور دیگری در رقابتهای وزنه برداری جهانی از سال گذشته و پس از آنکه ، این وزنه بردار بسان گذشته از حضور در اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران و عدم رسیدن به حدنصاب های اعلام شده از سوی کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران برار قرار گرفتن در ترکیب تیم کشورمان به منظور حضور در رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس ، به گوش می رسید.
کیانوش رستمی سال گذشته به دلیل غیبت در رکوردگیری تیم ملی وزنه برداری ایران از ترکیب تیم کشورمان برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان در عربستان کنار گذاشته شد و این به معنی پایان المپیک پاریس برای او بود.
طبق سیستم کسب سهمیه بازی های المپیک پاریس حضور وزنه‌بردارانی که به دنبال سهمیه بودند در دو مسابقه قهرمانی جهان عربستان و جام جهانی تایلند الزامی بود و غیبت در هر کدام از این مسابقات، باعث می شد وزنه برداران، المپیک را از دست بدهند.
رستمی هم به دلیل حضور نداشتن در رقابتهای قهرمانی جهان، المپیک پاریس را از دست داد. البته این اتفاق، آغاز جنگ بین رستمی و فدراسیون وزنه‌برداری بود.
سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری نسبت به انتشار خبر حضور کیانوش رستمی با پرچم کوزوو در رقابتهای جهانی بحرین واکنش نشان داد و گفت : در جریان رفتن کیانوش رستمی زیر پرچم کوزوو نیستیم. ما در این باره همچنان منتظر دستور مقام عالی وزارت هستیم و از موضوع اتفاق افتاده اطلاعی نداریم.
این عکس العمل از سوی رییس فدراسیون وزنه برداری حاکی از آن است که توپ اکنون در زمین احمد دنیا مالی که به تازگی به عنوان وزیر ورزش و جوانان منصوب شده است ، قرار دارد.
اکنون تمام نگاه ها به وزارت ورزش و جوانان که در این باره چگونه تصمیم خواهند گرفت تا مانع از مهاجرت یکی از پرافتخارترین وزنه برداران کشورمان شود.

دیدگاهتان را بنویسید