🔹از سال ۹۶تاکنونی به دنبال حوادث معدنی مرگبار جان بیش از ۱۰۰ کارگر زیرآور ناامنی‌ها از دست رفته است.

🔹به گزارش چندثانیه، جسم بی‌جان ۴۲کارگر معدن یورت در اردیبهشت ۱۳۹۶ وقتی از زیرخاک بیرون کشید که معادن دنیا سوار بر موج چهارم صنعت سطح ایمنی را به کمک اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی بیش از ۶۰درصد افزایش داده‌ بودند.

🔹در ۱۶شهریور۱۳۹۹،با ریزش تونل شماره ۲معدن زغال‌سنگ هجدک ۴نفرجان باختند و یک نفر دچار مصدومیت شدید شد.

🔹در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ بازهم ۲کارگر در معدن زغال‌سنگ البرز شرقی در منطقه طزره دامغان قربانی نبود امکانات و ایمنی پایین شدند و در ۲۲شهریور ۱۴۰۰ ریزش معدن زغال‌سنگ هجدک ۳۵کارگر معدنی را به کام مرگ کشاند و نهایتا با ابراز تاسف مسولین پرونده‌ها مختومه شد.

🔹سریال حوادث معدنی در سال ۱۴۰۱ با ریزش معدن زغال سنگ پابدانا شهرستان کوهبنان و جان باختن ۲کارگر زیر آور ادامه یافت و هنوز هم پرونده این حادثه مختومه نشده است.

🔹در شهریور ۱۴۰۲ با انفجار در معدن معدن زغال‌سنگ البرز شرقی(معدن طرزه) بازهم ۶کارگر جان خود را از دست دادند و ماموریت ویژه کمیسیون صنایع برای پیگری علل وقوع حادثه هم بی‌نتیجه ماند.

🔹در خردادماه ۱۴۰۳ و با ریزش معدن زغال سنگ آبنیل در روستای بی بی حیات کرمان یک کارگر جان خود را از دست دادند و ۵کارگر دیگر دچار مصدومیت شدید شدند.

🔹۲۷ خرداد ۱۴۰۳، معدن شن ماسه شازند ریزش کرد و چهار کارگر زیر انبوهی از خاک وسنگ گرفتار شدند و هنوز هم پیکر یکی از جان‌باختگان در زیر آوار مانده است.
🔹براساس اعلام وزارت کار از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ و در ۲۱ حادثه معدنی کشور ۲۶ کارگر جان خود را به دلیل نبود امکانات و ایمنی از دست داده‌اند.

🔹در واپسین ساعات ۳۱شهریور۱۴۰۳ خبر ریزش معدن زغال‌سنگ طبس و جان‌ باختن بیش از ۵۰کارگر معدنی کام همگان را تلخ کرد.

🔹تاکنون بیش از ۵۲کارگر جان باخته و سرنوشت ۱۷نفر از زیرآوار ماندگان نامعلوم است و ۲۲مصدوم هم به بیمارستان منتقل شده‌اند.

🔹پیش‌بینی‌ها از جان باختن ۷۰کارگر معدنی در معدن زغال سنگ طبس حکایت دارد، ازآنجایی که کارگران معادن بیشتر ساکنان روستاها و شهرهای اطراف معدن هستند، جان باختن ۷۰نفر به معنای عزاداری ۷۰خانواده، ۷۰فامیل، چندین روستا و یک ایران است. /چندثانیه اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید