مدیر ایمنی دستورالعمل ابلاغی خود را زیرپا گذاشت
حسین امیراحمدی، مدیر ایمنی و مهندسی عملیات شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه در خصوص باز ماندن درب یکی از قطارهای خط ۳:
🔹با توجه به اینکه امکان حرکت قطار با در باز وجود ندارد و از طرفی سیستم های در قطار هنگام سرویس دهی بدلیل ازدحام جمعیت و یا نقص فنی طوری معیوب شود که لنگه های در امکان بازگشت به حالت بسته را نداشته باشند باید طبق دستور العمل های موجود در ایمن ترین وضعیت با هماهنگی مرکز کنترل و فرمان یا مسئول ایستگاه، “حائل ایمنی” در آن قسمت نصب و قطار تا انتهای مسیر هدایت شود.
🔹 در این قطار نیز حائل ایمنی جلوی دری که دچار نقص شده بود، نصب و قطار تا پایان مسیر به سمت ایستگاه آزادگان ادامه حرکت داد و تنها از تردد مسافران در آن قسمت جلوگیری شد.
🔹 اگر مشکل فنی قطار جدی باشد و برطرف نشود، پس از تخلیه مسافران در آخرین ایستگاه، قطار از خط خارج شده و به محوطه تعمیرگاهی برای رفع مشکل منتقل میشود.
✍️پی نوشت: طبق دستورالعمل بالا بهدلیل ریسک بالای عملیاتی، قطار باید در ایستگاه محل وقوع، تخلیه مسافری نموده و از چرخه بهره برداری خارج شود./اتحادیه راهبران مترو تهران