👈مدیرعامل کنونی بانک مسکن در سال ۹۶ و پس از لابی‌های گسترده مدیرعامل بیمه ایران می‌شود؛ اما در مدت کمتر از ۶ ماه به دلیل ضعف جدی مدیریت و ایجاد حواشی دیگر از جمله افت تراز مالی شرکت بیمه ایران از کار برکنار می‌شود. در این برهه حسینی مجدداً به مأوای اصلی خود یعنی مجموعه تحت مدیریت علی انصاری بازگشته و به عنوان رئیس هیئت مدیره ایران مال مشغول بکار می‌شود.

🔹سید عباس حسینی در سال ۹۹ و با دعوت مهرداد بذرپاش، رئیس وقت دیوان محاسبات به این نهاد نظارتی می‌رود و به عنوان مستشار دیوان مشغول بکار می‌شود.

🔹 پس از آغاز بکار دولت ابراهیم رئیسی، با لابی رئیس وقت دیوان محاسبات و علی‌رغم مخالفت‌ها به عنوان معاون بانک و بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد منصوب می‌شود که پس از ۱۴ ماه به دلیل پیگیری‌های حجت‌الاسلام درویشیان، رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد برکنار می‌شود.

🔹در زمان انتصاب حسینی به مدیر عاملی بانک مسکن، تراز مالی بانک با اعلام حسابرس رسمی در مجمع سالانه بانک، هزار میلیارد تومان مثبت بوده است، اما بنا بر اعلام بانک مرکزی در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تراز مالی بانک ۴۸ هزار میلیارد تومان منفی می‌شود که از این مبلغ، ۲۸ هزار میلیارد تومان، اضافه برداشت از بانک مرکزی است.

🔹شنیده می‌شود با این کارنامه پرابهام و ضعیف، این فرد با لابی گسترده به دنبال ابقاست. هرچند ابقای این مدیر پرحاشیه خلاف وعده‌های رئیس‌جمهوری است./ عصرفوری

دیدگاهتان را بنویسید