✍️عباس موسایی، فعال سیاسی اصلاح طلب

آقای دکتر پزشکیان
آقای دکتر عارف
آقای دکتر مومنی

🔹آنچه در انتخابات اخیر رخ داد و با تلاش های کنشگران مدنی، سیاست ورزان اصلاح جو و با میدان داری مصلح بزرگ عصر ما جناب مستطاب آقای سید محمد خاتمی، موجب شکل گیری دوباره ی امید به اصلاح از درون گردید ، نیازمند محافظتی هوشمندانه و ظرافتی ظریف تر از همیشه است.

🔹هر چند تغییر دست فرمان نظام حکمرانی به سمت بهبود خواهی و در چارچوب وفاق ملی ،امری پذیرفته و برآمده از درایت و تصمیم و تدبیری ملی آن هم در شرایط غلبه نتایج برآمده از فقدان تدبیر و تصمیم ملی و پسندیده است، اما انتصاب برخی افراد ناکارآمد ، ناوفادار به منطق برسازنده ی دولت و در تضاد با مطالبه ی تغییر، برازنده ی دولت وفاق ملی نیست.

🔹بی التفاتی به منطق برسازنده ی دولت چهاردهم و استحاله ی وفاق به نفاق، مناسبات دولت با حامیان و بدنه ی اجتماعی نگران را با مشکل مواجه خواهد کرد. دولت وفاق ملی از بلایی که استحاله طلبان به نام اعتدال، بر دولت روحانی تحمیل کردند، درس بگیرد.

آقایان محترم و مسئول:

🔹اگر می خواهید بدانید چرا مردم را از استمرار دولت سوم روحانی می ترساندند، اندکی به سیاست داخلی استحاله طلبانه ی آن دوران التفات داشته باشید. هیچ استاندار و فرمانداری ، حاضر نبود از ایشان در مقابل حملات افراطیون ، دفاع کند.

🔹التفات داشته باشید که آن سرمایه ی اجتماعی دولت ساز، چگونه قربانی سیاست داخلی انفعالی دولت تدبیر و امید شد و ناامیدی از اصلاح از درون را در پی داشت.

🔹فرماندار پایتخت در دوران روحانی(عیسی فرهادی) ، کسی بود که به طور علنی علیه آقای خاتمی کسی که پیروزی ۹۲ ناشی از میدان داری ایشان بود ، دکتر عارف به احترام ایشان کناره‌گیری کرد و ملت به دعوت ایشان، به روحانی اعتماد کردند موضع گیری توهین آمیز داشت.

🔹از بد حادثه ،در دومین دولت برآمده از سیاست ورزی مصلحانه ی خاتمی(دولت چهاردهم) نیز، بدون درس گرفتن از تجربه ی ناموفق سیاست داخلی انفعالی روحانی، اعتماد به اصلاح از درون ، دوباره در پای همان فرصت طلبان ، از جمله همان آقای فرماندار!!! برای استاندار شدن، در حال به مسلخ بردن است، آن هم مستظهر به حمایت همزمان مخالفان دولت و اصلاح طلبی و البته برخی وزرای قوم سالار آقای خاتمی!!!

🔹امید است که از تاریخ درس بگیریم و راهبرد اصولی اصلاح از درون را خدشه دار نکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید