✍️برشی از بیانیه:

🔹سید حسن نصرالله شخصیتی کم نظیر در تاریخ معاصر منطقه بود. او به تمام معنا  انقلابی و عدالتخواهی بود که عمر خود را کاملاً وقف آرمان‌های خویش کرد. در عین حال سیاستمداری هوشمند و زیرک در صحنه پیچیده و پر‌آشوب لبنان به شمار می‌رفت.

🔹حزب الله در دوران رهبری او از نیرویی صرفاً نظامی به بازیگر سیاسی تأثیر گذار در عرصه سیاسی لبنان و صاحب نقش در دولت و مجلس لبنان تبدیل شد.

🔹او در دوران رهبری خود بر حزب الله ضمن ایجاد اتحاد در طائفه شیعه لبنان،‌ توانست روابط سازنده‌ای را با دیگر طوایف لبنان برقرار کند و شخصیت‌ها و سازمان‌های مختلفی را در میان طوایف مسیحی و سنی و دروزی لبنان با حزب الله و مقاومت لبنان متحد سازد.

🔹بی شک شهادت نصر الله در پی تحولات پرشتاب اخیر خاور میانه شرایط این منطقه را پیچیده‌تر و حساس‌تر از گذشته کرده است. این تحولات بر معادلات منطقه و در نتیجه راهبردهای قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی در قبال این منطقه تأثیری تعیین کننده خواهد داشت.  جمهوری اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

🔹از این رو حزب از مسؤلان کشور می‌خواهد با حزم و دور اندیشی و نگاهی همه جانبه در چهار چوب منافع ملی به بررسی تحولات جاری و بازبینی راهبرد منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران بپردازند و با اتخاذ دیپلماسی فعال و مذاکره با کشورهای منطقه و ایجاد هماهنگی و انسجام از تغییر موازنه قوا و معادلات ‌ به زیان کشورهای مسلمان منطقه جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید