🔹با وجود اینکه تخصیص ارز مورد نیاز شیرخشک در ۳ماه اخیر بدون وقفه انجام می‌شود و سطح تولید بسیاری از کارخانه‌ها تا ۵۰درصد افزایش یافته، اما برخی برندها در بازار نایاب شده‌اند.

🔹به گزارش چندثانیه، کمیابی دو برند معتبر شیرخشک به خصوص در شهرستان‌ها منجر به تشکیل صف‌های طولانی در داروخانه‌های خاص شده است. این درحالیست که براساس اعلام رسمی سازمان غذا و دارو از ۱۰ روز گذشته تا کنون بیش از ۳میلیون قوطی شیرخشک در بازار توزیع شده است.

🔹مسول یک داروخانه در مرکز شهر تهران با اشاره به کمبود دو برند خاص شیرخشک در داروخانه‌ها گفت: سطح تولید هیچ مشکلی ندارد، اما تمامی تولید کارخانه‌های داخلی به مقاصد مبهم می‌روند.

🔹وی با اشاره به اینکه شیرخشک در دو مقصد تولید و عرضه یارانه دریافت می‌کند، اظهار داشت: کارخانه‌ها از سازمان غذا و دارو ارز ترجیحی دریافت می‌کنند و یک یارانه دیگر هم بیمه سلامت برای شیرخشک پرداخت می‌کند به همین دلیل قیمت شیرخشک در داروخانه‌ها نصف می‌شود.

🔹وی تاکید کرد: در حال حاضر هرخانواده می‌تواند ۱۰ شیرخشک از داروخانه به قیمت ۸۰هزار تومان به صورت ماهیانه خریداری کند، درحالی که قیمت شیرخشک در بازار آزاد به طور متوسط ۱۶۰هزار تومان است، از سوی دیگر طبق قانون علاوه بر ۱۰ عدد خانواده‌ها می‌توانند تقاضای ۱۰قوطی دیگر هم بدهند. در مجموع ماهی ۲۰قوطی شیرخشک یارانه‌ای دریافت کنند.

🔹مدیر یک داروخانه در منطقه غرب تهران در رابطه با اختلاف قیمت شیرخشک گفت: درحال حاضر شیرخشک ۸۰ هزار تومان به دست خانواده‌ها می‌رسد و در گران‌ترین حالت ۱۶۰هزار تومان است، همین شیرخشک در بازارهای عراق بیش از ۳۵۰هزار تومان قیمت دارد.

🔹وی افزود: یارانه دو جانبه قیمت شیرخشک را برای خانواده‌ها جذاب کرده و بسیاری محصولات تولیدی کارخانه‌ها به مقاصد مبهم می‌روند که هیچ ردپایی از وضعیت آنها و مدرکی دال بر قاچاق وجود ندارد.

🔹وی در پایان تاکید کرد: قیمت پایین شیرخشک منجر به افزایش مصرف خانوارهای بدون نوزاد هم شده است، درحالی که دولت می‌تواند با قطع یارانه بیمه‌ای فقط از خانواده‌های دارای نوزاد حمایت کند.

🔹این فعال بازار تصریح کرد: گاهی قوطی‌های شیرخشک به شیرینی‌پزی‌ها صنعتی و حتی کیک‌پزی‌های خانگی هم می‌روند./چندثانیه اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید