🔹از ابتدای هفته تا کنون شاخص کل با ریزش بین ۷تا ۸هزار واحدی و خروج سنگین پول حقیقی به دلیل تحولات منطقه‌ای همراه شده است.

🔹به گزارش چندثانیه، طی دو روز گذشته حدود ۴همت پول حقیقی از بازار خارج شده و افت شدید معاملات امروز رکورد ۲همتی را به ثبت رساند.

🔹درحالی که بازار ارز طی روزهای اخیر خیزش قیمتی چندان بالایی نداشته و با وجود انتشار اخبار منفی روز گذشته دلار ۲۰۰ تومان هم کاهش یافت، اما روند شاخص کل کاملا نزولی بوده و بورس واکنش‌های هیجانی و بیشتری نسبت به تحولات و افزایش تنش‌ها نشان می‌دهد.

🔹در ابتدای معاملات امروز بازار طلا، سکه و ارز با روند افزایشی نسبی کار خود را آغاز کردند، اما بورس از همان دقایق ابتدایی در یک وضعیت قرمز و با سرخ‌پوشی بیش از ۶۰درصد نمادها آغاز به کار کرد.

🔹براساس آمار طی ۴روز معاملاتی هفته جاری، بورس عقبگرد حدود ۱۲درصدی را تجربه کرده و شاخص در آستانه از دست دادن کانال ۲میلیون و ۱۰۰هزار واحدی قرار دارد.

🔹طی روزهای معاملاتی هفته جاری، ارزش معاملات خرد در بورس روند کاهشی شدیدی داشته و حدود ۳۰درصد نزول کرده است.

🔹در برابر واکنش‌های هیجانی بورس به تنش‌های خاورمیانه قیمت دلار که با ریسک‌های منطقه‌ای وارد کانال ۶۱ هزار تومانی شده بود، روز گذشته در بازه ۶۰ هزار و ۵۰۰ تا ۶۱ هزار تومان به نوسان پرداخت./چندثانیه اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید