منصور حقیقت‌پور، تحلیلگر مسایل امنیتی-نظامی در واکنش به شلیک موشک‌های ایرانی به سمت «تل‌آویو» و همچنین تحرکات امنیتی-نظامی اسراییل و «باکو» به‌ خبرنگار «چندثانیه» می‌گوید:

🔹حرکت انقلابی و جمیلی که بر علیه اسراییل انجام شد حق بی‌بدیل جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود. رژیم اسراییل از خطوط قرمز ایران عبور کرده است و «اسماعیل هنیه»، مهمان انقلابی را در تهران ترور کرد و همچنین «سیدحسن نصرالله» و «سردار نیلفروشان» را هم با ترور به شهادت رساند.

🔹این حق مسلم ایران بود که ضربه تعیین کننده‌ای به اسراییل بزند. این حمله قطعا بازدارنده خواهد بود. ضربه اول را زده بودیم و دشمن فکرش را نمی‌کرد که حمله دوم با چندین برابر قدرت در دستور کار قرار بگیرد.

🔹از همین‌جا به «نتانیاهو» پیام می‌دهیم که در تقابل با ایران محاسبات خود را درست انجام دهد. اگر اسراییل همین روند را ادامه دهد ضربه سوم به مراتب سنگین‌تر و سهمگین‌‍تر خواهد بود.

🔹رژیم اسراییل نباید در مقابل مردم مسلمان «ایران»، «غزه»، «لبنان»، «یمن»، «عراق» و «سوریه» قلدری و زیاده‌خواهی کند. آنها باید حاکمیت خاورمیانه را به خود مردم واگذار کنند و از منطقه خارج شوند.

🔹«الهام علی‌اف»، رییس باکو بعد از شهادت «عباس نیلفروشان» شادی انجام داد ولی دیشب مشاهده کرد که هم‌رزمان این سردار چه بلایی بر سر اسراییل آوردند. علی‌‎اف باید از شبی بترسد که دچار چنین سرنوشتی می‌شود!

🔹خشم انقلابی هم‌رزمان سردار نیلفروشان، بر سر خائنی مثل علی‌اف که نام مسلمان بر روی خود می‌گذارد ولی تامین کننده انرژی صهیونیست‌ها است فرود خواهد آمد. علی‌اف و دیگر مسوولان باکو باید حساب کار خودشان را بکنند.

🔹بعد از حمله شب گذشته ایران به‌ تل‌آویو، دولت باکو باید حواس خود را بیشتر جمع کند و احترام بیشتری به شهروندان و حاکمیت ایران بگذارد.

🔹به‌د‍لیل تاسیسات جنگی و البته مشاورهای نظامی که باکو از اسراییلی‌ها می‌گیرد خطرات امنیتی-نظامی بالقوه‌ای ایران را تهدید می‌کند. مسوولان باکو بدانند که حتی اگر یکی از موشک‌هایی که به سمت اسراییل پرتاب شد به سمت آنها شلیک شود دمار از روزگار علی‌اف و دارو دسته‌اش درخواهد آمد. برای ما سخت نیست که آنها را تنبیه کنیم. اگر مقامات ما بخواهند، قابلیت این وجود دارد که حاکمیت موجود در باکو را یک شبه زیر رو کنیم و شخم بزنیم./چندثانیه

دیدگاهتان را بنویسید