🔹براساس آمار منتشر شده روی کدال، ۳ شرکت خودروسازی دولتی در ۶ماهه نخست سال از برنامه‌های تولید بیش از ۴۳درصد عقب مانده‌اند.

🔹به گزارش چندثانیه، طبق آمار رسمی، ۳شرکت ایران‌خودرو، سایپا و پارس خودرو در ۶ماهه ۱۴۰۳ با تولید ۴۲۶هزار و ۳۵۷دستگاه نسبت به سال گذشته سطح تولید خود را بیش از ۸درصد کاهش داده‌اند.

🔹درحالی که هدف‌گذاری برای ۶ماهه نخست سال تولید بیش از یک میلیون و ۵۰۰هزار دستگاه خودرو از سوی ۳شرکت خودروسازی داخلی بود، اما سطح پایین تولید نشان از عقب‌ماندگی ۴۳درصدی خودروسازان از برنامه‌‌ریزی‌ها دارد.

🔹طبق آمار کدال ایران‌خودرو با تولید ۲۴۱هزار و ۹۵۷دستگاه وضعیت بهتری نسبت با سایر شرکت‌ها داشت، اما این شرکت در سال گذشته بیش از ۲۵۸هزار دستگاه خودرو تولید کرده بود، که درسال جاری با کاهش تولید بیش از ۶.۵درصدی مواجه شده است.

🔹روند تولید در گروه خودروسازی سایپا طی ۶ماه ۱۴۰۳به وضعیت قرمز وارد شده است، این شرکت تنها ۱۳۶هزار دستگاه خودرو تولید کرده و نسبت به سال قبل حدود ۷درصد کاهش یافته است.

🔹پارس خودرو هم با تولید حدود ۴۸هزار دستگاه در ۶ماهه نخست ۱۴۰۳ با افت بیش از ۱۵درصدی تولید همراه شده است.

🔹این ۳شرکت مهمترین عوامل عقب‌ماندگی ۴۳درصدی صنعت خودرو از برنامه تولید یک میلیون و ۵۰۰هزار دستگاه را کمبود نقدینگی، قطع ارز و قطعی برق عنوان کرده‌اند. /چندثانیه اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید