خسرو کفیلی

من هیچ نقشی در حذف شش وزنه بردار جوان کشورمان از مسابقات جهانی اسپانیا نداشتم .
هادی پانزوان سرمربی سابق تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران پس از شرکت در نشست کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری و ارائه استعفای خود به مسوولان فدراسیون وزنه برداری این مطلب را عنوان کرد.
او گفت : من خود را برای ارائه گزارشات فنی از نحوه آماده کردن وزنه برداران کشورمان برای شرکت در رقابتهای جهانی جوانان در اسپانیا و اتفاقات رخ داده آماده کرده بودم که متاسفانه در این نشست تنها چیزی که در باره آن بحث نشد ، مباحث فنی بود.
پانزوان گفت : در این نشست که با حضور حسین رضازاده رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری و دیگر اعضای این کمیته از جمله حسین توکلی برگزار شد ، با اینکه اعضای این کمیته از من حمایت به عمل می آوردند ولی متاسفانه سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری به مباحث شخصی پرداخت که هیج ارتباطی به مباحثی که می بایست در این نشست مطرح شود ، نداشت.
او تصریح کرد : من یک سال و نیم پیش به درخواست انوشیروانی برای کمک به وزنه برداری ایران ، پست سرمربیگری تیم های ملی وزنه برداری پایه ایران را پذیرفتم و از آن زمان به بعد به همراه دستیارانم تلاش بسیاری را انجام دادیم که پشتوانه های لازم را برای وزنه برداری کشورمان آماده و در اختیار تیم ملی قرار دهیم که این چنین نیز شده است.
هم اکنون چهار نفر از وزنه برداران جوانی که من و دستیارانم ساخته ایم در تیم ملی وزنه برداری ایران حضور دارند و خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی بحرین آماده می کنند و امسال نیز شش وزنه بردار جوان آماده کرده ایم که در سطح تیم ملی هستند و بزودی به اردوهای تیم ملی دعوت خواهند شد. ضمن اینکه در این مدت تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران در هر رویداد قاره ای و یا جهانی شرکت کرده اند به جز رقابتهای جهانی اسپانیا ، عناوین قهرمانی و یا نایب قهرمانی آن هم با تعداد بیشماری مدال را کسب کرده اند.
سرمربی سابق تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان در ادامه اظهارداشت : من هیچ وقت به زور در جایی نمانده ام و اکنون نیز این کار را نخواهم کرد و به همین خاطر و در نشست کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری زمانی که مشاهده کردم رییس فدراسیون وزنه برداری دیگر نمی خواهد من با او کار کنم ، استعفای خود را نوشته و در اختیارش قرار دادم .
اکنون نیز دیگر من سرمربی تیم های ملی وزنه برداری پایه ایران نیستم و به سر کار خود باز خواهم گشتم.
پانزوان گفت : موضوعی که من در این نشست متوجه شدم آن بود که ، سرمربیان که هدایت تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران را در آینده برعهده خواهند داشت باید تعامل لازم را با سرمربی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان ایران داشته باشند .
سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران در باره حذف شش وزنه بردار کشورمان در رقابتهای جهانی اسپانیا اظهارداشت : نامه ای که به امضای رییس فدراسیون وزنه برداری برای من ارسال شده بود و در اختیار من است، در آن بدون ذکر زمان نوشته است که شما می بایست از وزنه برداران اعزامی به اسپانیا ، دو بار آزمایش دوپینگ به عمل آوردید که من نیز این کار را انجام داده ام .در این نامه هیچ اشاره ای به بازه زمانی ۱۴ روز نشده است وگرنه برای من چه فرقی می کرد که پس از ۱۲ روز از وزنه برداران آزمایش دوپینگ به عمل آید یا پس از ۱۴ روز.
افزون بر آن ، از این شش وزنه بردار ۴ وزنه بردار در اختیار من بودند و ۲ وزنه برداردیگر در تیم ملی وزنه برداری ایران و زیر نظر نواب نصیرشلال تمریناتشان را انجام می دادند.

دیدگاهتان را بنویسید