🔹درحالی که مصوبه مزدی ۱۴۰۳ حقوق یک کارگر ساده را ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان تعیین کرده است، مربیان پیش دبستانی ماهیانه ۳تا ۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان حقوق می‌گیرند.

🔹به گزارش چندثانیه، براساس آمار غیر رسمی آموزش و پرورش حدود ۳۰۰هزار مربی پیش دبستانی در کشور فعالیت می‌کنند که ۱۰۰درصد آنها را جمعیت بانوان تشکیل می‌دهند.

🔹طبق آمار هیچ یک از مربیان پیش دبستانی استخدام رسمی آموزش و پرورش نیستند و هیچ قانونی برای استخدام این افراد وجود ندارد.

🔹مربیان با ساعت کاری مطابق با معلمان در مراکز فعالیت می‌کنند، اما در ۳ماهه تابستان از حقوق و بیمه محروم هستند.

🔹درحال حاضر حق بیمه مربیان پیش دبستان بین ۶ تا ۱۵روز در ماه(بسته به نوع قرارداد با کارفرما) پرداخت می‌شود و میانگین دستمزد مربیان بین ۳تا ۳و نیم میلیون تومان است.

🔹براساس مصوبه مزدی ۱۴۰۳ حداقل حقوق کارگران ساده ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان تعیین شده است، با این حساب یک مربی پیش دبستانی با داشتن حداقل تحصیلات لیسانس و بیش از ۵ساعت کار در روز یک سوم یک کارگر حقوق می‌گیرد.

🔹از آنجایی که بسیاری از مربیان پیش دبستانی دارای قرارداد کار موقت هستند حقوق آنها به صورت روزمزد محاسبه می‌شود. در بسیاری از شهرستان‌ها دستمزد روزانه مربیان بین ۶۰ تا ۸۰هزار تومان است.

🔹درحالی که آموزش و پرورش با بازنشستگی ۳۸هزار معلم با کمبود جدی آموزگار رو به رو است و بازنشستگان را به دعوت به کار کرده، بیش از ۵هزار مربی پیش دبستانی در صف استخدام قرار دارند و هنوز وضعیت استخدامی آنها تعیین تکلیف نشده است. /چندثانیه اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید