احمد بخشایش‌اردستانی، نماینده مجلس در واکنش به ادعای معاون اجرایی رییس جمهور که گفته می‌توانند مجددا «عبدالکریم حسین‌زاده» را برای معاونت روستایی و مناطق محروم به مجلس معرفی کنند، به‌خبرنگار «چندثانیه» می‌گوید:

🔹اول اینکه باتوجه به رای اعتماد بالایی که کابینه چهاردهم از بهارستان کسب کرد‌، به‌ نوعی «مجلس اصولگرا» انتظار داشت رییس جمهوری در انتصابات از افرادی استفاده کند که «مشی‌اصولگرایی» داشته باشند. احساس من این است که پزشکیان در انتصابات و تصمیم‌سازی‌ها از افرادی استفاده کرد که مشی اعتدال‌اصولگرایی ندارند. عدم قبول استعفای حسین‌زاده واکنش مجلس به انتصابات پزشکیان بود.

🔹دوم اینکه خود حسین‌زاده هم در روزهای منتهی به رای‌گیری اصلا لابی نکرد و با اعتمادبه‌نفس روی صندلی خود نشست و حرکتی از خود نشان نداد تا نماینده‌ها را ترغیب به رای دادن کند.

🔹شاید احساس او این بوده که به‌دلیل رای بالای که کابینه به‌دست آورده، به‌خودی خود با استعفایش موافقت خواهد شد و در ادامه او هم از این مجلس بی‌نصیب نخواهد ماند.

🔹احتمال دارد خودش هم بین مجلس و دولت دودل‌ بود. برای رای گرفتن از مجلس باید با نمایندگان لابی کنند. حتی قالیباف برای اینکه رییس مجلس شود خیلی لابی کرد، حسین‌زاده اما این کار را انجام نداد.

🔹باتوجه به تجربه و شناختی که نمایند‌گان مجلس از شخص حسین‌زاده دارند تصمیم گرفتند نیروی توانمند خود را حفظ کنند.

🔹نمایندگان مجلس هم می‌خواهند به‌نوعی این پیام را برسانند که شان نماینده مجلس بودن از معاونت روستایی و عشایری بالاتر است. به‌همین دلیل دفعه قبل به استعفای حسین‌زاده رای نداد. اگر بخواهند باز هم او را به‌ مجلس معرفی کنند به‌نظر تغییر چندانی رخ نخواهد داد و بازهم با استعفای او مخالفت خواهد شد و تلاش‌های دولت بی‌ثمر است.

🔹مگر اینکه رییس جمهور از زاویه دیگری وارد شود و بگویند فردی که بخواهد از مجلس وارد ریاست جمهوری شود نیاز به استعفا ندارد. توجه داشته باشید خود رییس جمهوری هم استعفا نداد و به پاستور رفت. شاید به‌‍شیوه دیگری تدبیر کنند. اینکه از چه راهی می‌خواهند حسین‌زاده را به کابینه اضافه کنند به ذهن من نمی‌رسد./چندثانیه

✍️ سیاوش پورعلی

دیدگاهتان را بنویسید