نامفروشی ورزشگاههای فوتبال

🔹ورزشگاههای خاطرهانگیز فوتبال با تغییر نامهایشان شبیه بانک و کارخانه میشوند.باشگاه اتلتیکومادرید هم نام ورزشگاه خود را از وندا متروپولیتانو به ریاضایر متروپولیتانو تغییر داد. این تغییر نام که از بازی با لگانس پس از فیفادی از آن رونمایی خواهد شد، بهمدت ۹سال و به ارزش مبلغی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون یورو برای باشگاه اسپانیایی درآمد خواهد داشت.
🔹این پدیده کمکم در حال جا افتادن است، بهگونهای که باشگاه بارسلونا هم که تا همین چند سال پیش از زدن نام برندهای تجاری روی پیراهن خود پرهیز داشت و معتقد بود هزینههای باشگاه مردمی باید از پول مردم و تماشاگران تامین شود، حتی نام ورزشگاه خود را هم به اسپاتیفای فروخته است.
🔹 البته این ورزشگاه در حال بازسازی و نوسازی است و قرار است به اسپاتیفای نوکمپ تغییر کند. بارسا که فعلا بازیهای خانگی خود را در ورزشگاه اجارهای مونتجویک انجام میدهد، ابتدا مبلغ این توافق را ۲۸۰میلیون یورو اعلام کرد که بعدا مشخص شد خیلی کمتر است.