خسرو کفیلی

مسوولان کنفدراسیون وزنه برداری آسیا شفاها موافقت خود با میزبانی ایران برای برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی باشگاه های قاره کهن اعلام کرده اند.
محسن جلیلی رییس کمیته مسابقات فدراسیون وزنه برداری با بیان این مطلب گفت : مسوولان کنفدراسیون وزنه برداری آسیا در تماس با سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری ایران با درخواست میزبانی کشورمان برای برگزاری رقابتهای فوق در جزیره کیش موافقت خود را اعلام کرده اند و اکنون منتظر اعلان کتبی این کنفدراسیون هستیم .
او افزود : با موافقت کتبی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا این امکان وجود دارد که مسابقات وزنه برداری قهرمانی باشگاه های آسیا را به جای اسفند ماه سال جاری ، دراوایل سال آینده برگزار کنیم .
مسوول کمیته مسابقات فدراسیون وزنه برداری تصریح کرد : با توجه به محدودیت کشورمان در برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی رده های گوناگون سنی دختر و پسر قهرمانی آسیا ، تلاش کردیم پیکارهای باشگاهی را برای کشورمان بگیریم .
جلیلی به آغاز فصل جدید لیگ های وزنه برداری باشگاه های ایران از روز چهارشنبه هفته جاری اشاره کرد و گفت : فصل جدید لیگ های وزنه برداری باشگاه های ایران در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان با شرکت هفت تیم در رده سنی بزرگسالان
پیش از این قرار بود که لیگ بزرگسالان را با پنج تیم برگزار کنیم که با کاهش رقابتها از چهار هفته به سه هفته تیم های دانشگاه آزاد اسلامی و فولاد گیلان آمادگی خود را برای شرکت در این مسابقات اعلام کردند که به این ترتیب افزون بر دو تیم فوق تیم های مناطق نفت خیز جنوب ،ملی حفاری اهواز و نیروی زمینی ، نیروی هوایی و پدافند هوایی نیز در این مسابقات حضور خواهند داشت.
ضمن اینکه لیگ جوانان با شرکت تیم های مناطق نفت خیز جنوب ،ملی حفاری اهواز ، نیروی زمینی ، نیروی هوایی ، فولاد گیلان ، دانشگاه آزاد اسلامی ، نفت و گاز مسجد سلیمان و مهرگان بهنام فارس برگزار خواهد شد.
رییس کمیته مسابقات فدراسیون وزنه برداری در باره علت کاهش زمان برگزاری لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور اظهارداشت : ما پیش از این قصد داشتیم رقابتها را در چهار هفته برگزار کنیم که به درخواست نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران و با توجه به نزدیکی زمان برگزاری هفته دوم لیگ با اعزام تیم کشورمان به رقابتهای جهانی بحرین تصمیم گرفته شد که این مسابقات بسان لیگ جوانان در سه هفته برگزار شود.
او گفت : هفته اول لیگ های وزنه برداری جوانان و بزرگسالان باشگاه های کشور از فردا به میزبانی تیم فولاد گیلان در رشت برگزار خواهد شد و هفته های دوم و سوم نیز به صورت همزمان در ماه های دی و بهمن ماه برگزار می شود.
رییس کمیته مسابقات فدراسیون وزنه برداری به محاسبه حدنصاب های کسب شده از سوی چهار وزنه بردار جوان کشورمان در مسابقات جهانی اسپانیا در هفته اول لیگ برای تیم هایشان اشاره کرد و گفت : در هفته اول حدنصاب های این چهار وزنه بردار محاسبه خواهد شد ولی در دو هفته باقی مانده تمامی ملی پوشان می بایست در لیگ وزنه بزنند.
جلیلی در باره بیرون مانده برخی از ملی پوشان از حضور در لیگ های وزنه برداری نیز گفت : متاسفانه برخی از ملی پوشان از جمله علیرضا یوسفی ،‌رضا باغی ، میرمصطفی جوادی و … تاکنون با تیمی برای شرکت در رقابتهای لیگ قرارداد منعقد نکرده اند و باید منتظر ماند ودیدار در نیم فصل این ملی پوشان به عضویت تیمی در خواهند آمد و یا نه .

دیدگاهتان را بنویسید