آذین موحد، استاد اخراج شده دانشگاه تهران:

🔹زمانی که اعتراضات سال ۱۴۰۱ منجر به فضای سرکوب و پرونده سازی علیه دانشجویان شد و دانشجویان را در کمیته‌های انضباطی تهدید و ارعاب می‌کردند و از ثبت نام و حضور در کلاس منعشان می‌کردند، من بارها همراه با دانشجویان پشت در کمیته انضباطی می‌رفتم و تنهایشان نمی‌گذاشتم.

🔹هفته پیش تلفنی اطلاع دادند که حکم بدوی مبنی بر شش ماه انفصال موقت که در تاریخ ۱۳ آبان سال ۱۴۰۲ صادر شده بود و مدت‌ها در انتظار صدور رای قطعی بود، بالاخره تایید شده و حکم قطعی مبنی بر انفصال شش ماه به اجرا گذاشته خواهد شد که معنایش این است که بنده تا فروردین ۱۴۰۴ به دانشگاه بازنخواهم گشت.

🔹دانشگاه تهران در طول یکسال گذشته دوبار سعی کرد مرا سرکلاس برگرداند ولی هیچ توجهی به پرونده کذبی که حراست دانشگاه علیه من در کمیته تخلفات انتظامی هیئت علمی باز کرده بود، نمی‌کردند، بعنی مایل نبودند توجه کنند، ترجیح می‌دادند مسئله را کتمان کنند، می‌گفتند همین‌طوری برو سر کلاس.

🔹تعلیق به معنی عدم حضور در کلاس درس است نه به معنای قطع حقوق. دانشگاه تهران در زمان ریاست قبلی تخلف کرد و بر خلاف آیین نامه حقوق مرا قطع کرد. پس از قطع حقوق چون متوجه شدند اینگونه فشارها بر من اثری ندارد پرونده شکایت علیه من باز کردند و چندین بار برای تفهیم اتهام و توضیحات و ارعاب، بنده را بردند و آوردند…

🔹هرگاه امکانات دانشگاه محدودیت ایجاد می‌کرد من در خانه پذیرای دانشجویان بوده‌ام. امروز هم کماکان با نبودن من در دانشگاه، دانشجویان زیادی به منزلم می‌آیند و درس می‌گیرند./خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید