خسرو کفیلی

فهرست نهایی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی بحرین ، اواسط آبان ماه سال جاری به کنفدراسیون وزنه برداری آسیا ارسال خواهد شد.
وحید ربیعی دبیر فدراسیون وزنه برداری با بیان این مطلب گفت : طبق برنامه تنظیمی از سوی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا ، کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران اسامی ۱۰ ملی پوش وزنه برداری کشورمان را برای شرکت در این مسابقات که آذر ماه سال جاری در منامه برگزار می شود و از اهمیت بسیاری برای ما برخوردار است ارائه خواهد کرد.
او با اشاره به حضور شماری از بهترین وزنه برداران کشورمان در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران که هم اکنون در کمپ تیم های ملی دایر است ، گفت : کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران پس از چند مرحله رقابتهای رکوردگیری از دعوت شدگان به اردوی تیم ملی که یک مرحله آن هفته نخست لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور بود ، نسبت به انتخاب ملی پوشان اعزامی به بحرین اقدام خواهد کرد.
برگزاری مراحل مختلف رکوردگیری از دعوت شدگان به اردوی تیم ملی به خاطر این خواهد بود که حقی از هیچ یک از وزنه برداران دعوت شده به اردوی آمادگی تیم ملی ضایع نشود و بهترین ها به این مسابقات اعزام شوند.
ربیعی تصریح کرد : با توجه به اینکه لیست اولیه تیم ملی وزنه برداری ایران به کنفدراسیون وزنه برداری آسیا ارسال شده است هیچ وزنه برداری به اردوی آمادگی تیم ملی دعوت نخواهد شد.
دبیر فدراسیون وزنه برداری به اعزام تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران به رقابتهای آسیایی قطر که اواخر آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد نیز اشاره کرد و گفت : با اینکه هادی پانزوان سرمربی سابق تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان از سمت خود استعفا داده است ولی فدراسیون وزنه برداری از اوایل آبان ماه سال جاری طبق برنامه تدوین شده نسبت به تشکیل اردوهای آمادگی این تیم اقدام خواهد کرد.
او گفت : وزنه برداران نوجوان و جوان کشورمان تا زمان انتخاب سرمربی جدید زیر نظر مربیان سابق خود تمریناتشان را پی خواهند گرفت تا با آمادگی کامل در این رویداد قاره ای شرکت کنند.
ربیعی در ادامه گفت : با توجه به اینکه لیست اولیه تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان کشورمان برای شرکت در رقابتهای فوق به کنفدراسیون وزنه برداری آسیا ارسال شده است ، در برهه کنونی نیز هیچ وزنه بردار نوجوان و جوان به جز وزنه بردارانی که در مرحله پایانی اردو که در سرعین دایر شده بود ، به اردو دعوت نخواهند شد.
او در باره وضعیت شش وزنه بردار جوان کشورمان که از حضور در رقابتهای جهانی اسپانیا به علت عدم رعایت بازه زمانی برای گرفتن آزمایش دوپینگ بازماندند ، گفت : این شش وزنه بردار تنها رقابتهای جهانی اسپانیا را از دست دادند و اکنون شرایط حضور در رقابتهای آسیایی قطر را دارند.
دبیر فدراسیون وزنه برداری در باره انتقادات صورت گرفته از شمار اندک تیم های اندک شرکت کننده در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور و انحلال تیم ذوب آهن اصفهان گفت : باشگاه ذوب آهن اصفهان قهرمان دوره گذشته لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور متاسفانه به علت مشکلات مالی نه تیم وزنه برداری بلکه برخی دیگر از تیم های تحت پوشش خود را منحل کرد که جای تاسف دارد.
فدراسیون وزنه برداری تلاش بسیاری کرد که مسوولان شماری از باشگاه های متمول را برای سرمایه گذاری در رشته وزنه برداری متقاعد کند که متاسفانه این چنین نشد که امیدوارم این مشکل سال آینده حل شود و شمار تیم های شرکت کننده در لیگ وزنه برداری افزایش یابد.
ربیعی به درخواست فدراسیون وزنه برداری برای میزبانی مسابقات وزنه برداری باشگاه های آسیا اشاره کرد و گفت : فدراسیون وزنه برداری درخواست خود را برای برگزاری این مسابقات و پیکارهای بین المللی جام فجر به کنفدراسیون وزنه برداری آسیا ارائه و پیگیر آن است.
با توجه به اینکه بنا به برخی ملاحضات ، ما نمی توانیم میزبان رقابتهای آسیایی در رده های سنی گوناگون باشیم تلاش خواهیم کرد که این دو میزبانی را از کنفدراسیون وزنه برداری قاره کهن بگیریم .

دیدگاهتان را بنویسید