خسرو کفیلی

انحلال تیم وزنه برداری ذوب آهن اصفهان صدای ملی پوش سابق وزنه برداری ایران را در آورد.
رشید شریفی ملی پوش سابق دسته فوق سنگین وزنه برداری ایران و دارنده چندین مدال آسیایی و یکی از مربیان فعلی اصفهان با اشاره به انحلال تیم ذوب آهن اصفهان و عدم شرکت این تیم در فصل جاری لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور گفت : من نمی دانم در این باره چه بگویم جز اینکه ابراز تاسف کنم .
اصفهان یکی از قطبهای وزنه برداری ایران بشمار می رود و با انحلال تیم ذوب آهن اصفهان که در طول سال های اخیر به دفعات عنوان قهرمانی لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور را کسب کرده است ، اکنون شماری از وزنه برداران مطرح این استان همچون رسول معتمدی ، مسعود چترایی ، رضا قاسمی ، علیرضا معینی در لیگ تیمی ندارند .
او گفت : با انحلال تیم ذوب آهن اصفهان ، وزنه برداران این استان بی انگیزه شده اند و برخی از آنان نیز از دنیای قهرمانی کنار رفته اند.
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران در ادامه گفت : با اینکه گفته می شود که مسوولان باشگاه ذوب آهن اصفهان به علت مشکلات مالی از سرمایه گذاری در این رشته ورزشی خودداری کرده اند ولی به نظر من این چنین نبوده است چرا که هزینه تیم وزنه برداری این باشگاه ، حتی کمتر از خرید یک بازیکن فوتبال ذوب آهن است.
شریفی در باره نقش هیات وزنه برداری استان اصفهان در تصمیم مسوولان باشگاه ذوب آهن اصفهان در منحل کردن تیم وزنه برداری این باشگاه اظهارداشت : متاسفانه باید بگویم که مسوولان هیات وزنه برداری استان اصفهان هیچ حمایتی از این رشته ورزشی به عمل نمی آورند و رییس این هیات حتی در نشست مجمع عمومی باشگاه ذوب آهن اصفهان حضور نیافت تا از تصمیم مسوولان این باشگاه ممانعت به عمل آورد.
بی شک در صورتی که رییس هیات وزنه برداری استان اصفهان در این نشست حضور می یافت با رایزنی هایی که به عمل می آورد می توانست مانع از اجرایی هیات رییسه باشگاه شوند و اکنون تیم ذوب آهن اصفان در لیگ حاضر بود و وزنه برداران این تیم بدون تیم نمی مانند.
شریفی به عدم پرداخت مبلغ قرارداد وزنه برداران تیم ذوب آهن اصفهان نیز اشاره کرد و گفت : متاسفانه مسوولان باشگاه ذوب آهن اصفهان از پرداخت مبلغ ناچیز قرارداد وزنه برداران این تیم در فصل گذشته نیز عاجز مانده اند و اکنون این باشگاه به وزنه برداری همچون رسول معتمدی بدهکار است.
ملی پوش سابق فوق سنگین وزنه برداری ایران در ادامه گفت : مسوولان هیات وزنه برداری استان اصفهان نه تنها مانع از انحلال تیم وزنه برداری ذوب آهن نشدند بلکه در امر استعدادیابی ، خرید تجهیزات و … نیز ضعیف عمل کرده اند.
او به رایزنی مسوولان فدراسیون وزنه برداری با مقامات باشگاه سپاهان اصفهان برای سرمایه گذاری در این رشته ورزشی اشاره کرد و گفت : سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری در این راستا چندی پیش با حضور در اصفهان با مسوولان باشگاه سپاهان دیدار ودر این خصوص رایزنی های به عمل آورد ولی متاسفانه مسوو لان باشگاه های سپاهان به دلیل اینکه تیم ذوب آهن اصفهان در لیگ وزنه برداری تیمداری می کند از سرمایه گذاری در این رشته ورزشی خودداری کردند.
با این وجود من امیدوارم با توجه به انحلال تیم وزنه برداری ذوب آهن اصفهان ، از سال آینده باشگاه سپاهان در این رشته ورزشی در لیگ وزنه برداری تیمداری کند.

دیدگاهتان را بنویسید