ورشکسته شدن یک شرکت بیمه خصوصی در حدود ۱۰ سال پیش علاوه بر اینکه مشکلات زیادی برای بیمه‌گذاران آن ایجاد کرد، موجب شد حاکمیت از منابع صندوق تأمین خسارات بدنی و بیمه ایران اقدام به رفع مشکل مردم کند و حالا پرونده بازپس گیری منابع هزینه شده از بیت المال پس از ۸ سال و بازگشت ملکی به ارزش حدودی ۵ هزار میلیارد تومان به دارایی بیت المال به نتیجه رسیده است.

💠 مديرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری ایرنا درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای شناسایی و احیای دارایی های این صندوق به عنوان منابع عمومی متعلق به مردم گفـت: در سال های اخیر صندوق با همکاری ویژه قوه قضاییه و سایر دستگاه های امنیتی و انتظامی، گام های بسیار موثری برای مبارزه با مفاسد، حراست از بیت‌المال و احیای حقوق عامه برداشته است.

🫥 وی در ادامه گفت: آخرین دستاورد این همکاری های موثر، صدور احکام قطعی برای تعیین تکلیف یکی از املاک ارزشمند متعلق به صندوق موسوم به “ملک صحرا” و بازگشت آن به این نهاد عمومی غیردولتی بوده است.

🌀 قمصریان ارزش تقریبی این ملک را بر اساس کارشناسی های اولیه بیش از ۵ هزار میلیارد تومان برآورد و تصریح کرد: این ملک و عمارت داخل آن جزء اموال و ساختمان‌هایی بوده که بابت پرداخت دیون بیمه توسعه در سال ۱۳۹۵ و با حکم قضایی به بیمه ایران و سپس صندوق تامین خسارت‌های بدنی منتقل شده بود‌.

دیدگاهتان را بنویسید