🔹تغییرات مدیریتی این روزها یکی از مطالبات رای دهندگان به مسعود پزشکیان محسوب می شود، طی سه سال گذشته مدیران ناکارآمد،سیاسی- رانتی ااز اصلی ترین دلایل ناکارامدی های اجرایی بوده اند

🔹عزل برادران خلخالی معاون صنایع عمومی از سوی وزیر صمت و حسین علوی از سوی وزیر میراث فرهنگی به عنوان یک نشانه و سرمشق است که مسئولین دولتی باید با چنین روشی با نیروهایی که حضور آنان در دستگاه های اجرایی با پشتوانه سیاسی همراه بوده است، خداحافظی کنند.

🔹نکته اما اینجاست که چرا این روند متوقف شده است. مدیران شستا،صندوق های بازنشستگی، آتیه و زیر مجموعه آن همچنان به کار خود ادامه می دهند.به دلیل همین سکون، شنیده ها حاکی از این است که مدیران عزل شده هنوز نا امید نشده اند و برای ماندن همه تلاش خود را به کار بسته اند.

🔹به طور مثال شنیده شده که برادران خلخالی حتی پس از عزل و اطلاع از ممنوعیت ادامه حضورش در بدنه ی دولت به موجب نظریه شورای حقوقی دیوان محاسبات کشور و هیات عمومی دیوان عدالت اداری، کماکان در صدد دریافت پست دیگری در وزارت صمت و اصرار بر ابقای مدیران ناکارامد و سفارشی در معاونت صنایع عمومی دارد.

🔹رییس دولت چهاردهم وعده هایی داشته است که قطعا این وعده ها با بسیاری از مدیران بر جای مانده از دولت قبل امکان پذیر نخواهد بود و حالا سکوت برخی وزرا و ابقا مدیران اقتصادی یا جابجایی به پست دیگر خیانتی آشکار به شخص رئیس جمهور و آرای او خواهد بود./دیده بان ایران

دیدگاهتان را بنویسید