نشست هفتگی کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی با حضور جواد داوری رییس و  محسن معزی فر دبیر فدراسیون بسکتبال برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، محمدرضا تهرانی رییس کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن صدها نفر از اهالی ورزش فلسطین و لبنان و از بین بردن زیرساخت های ورزشی این مناطق که با سکوت مجامع جهانی و فدراسیون های بین المللی همراه شده از مسئولین وزارت ورزش و جوانان خواست در این رابطه منفعل نباشند. تهرانی در بخش دیگری از سخنان خود یکبار دیگر خواهان  تغییر و تحولات وعده داده شده توسط وزیر ورزش شد و تاکید کرد هر گونه تعلل و فرصت سوزی در این رابطه موجب دلسردی و بی انگیزگی اهالی ورزش خواهد شد.
در ادامه این جلسه نوبت به اعضای کارگروه ورزش رسید تا نقطه نظرات،دیدگاهها و دغدغه های خود را در رابطه با ورزش بسکتبال بیان کنند. لزوم پشتوانه سازی، پی گیری برنامه های توسعه ای، وضعیت لیگ بسکتبال، چگونگی جذب اسپانسر، ضرورت تعامل و همکاری بیش از پیش فدراسیون بسکتبال با آموزش و پرورش و  آموزش عالی،ضرورت توجه به آمایش سرزمینی از جمله مباحثی بود که توسط آنها مطرح شد. رییس فدراسیون بسکتبال در واکنش به موارد مطرح شده و ترسیم خط مشی فدراسیون تحت مسیولیت خود خطاب به حاضرین گفت: ابتدا جا دارد از تلاش های مهندس کیومرث هاشمی وزیر پیشین ورزش و جوانان تشکر کنم. همچنین برای دکتر دنیا مالی که کوتاه زمانی است سکان هدایت  را در دست گرفته آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم بتواند در ورزش کشور تحول ایجاد کند. با بسکتبال بیگانه نیستم سال های طولانی به عنوان ملی پوش، بازیکن لیگ و رییس هیات در کنار این ورزش بودم و از نزدیک با مسائل ریز و درشت آن آشنایی دارم. هیچگاه دوست ندارم ورزشی که به آن تعلق دارم ناموفق باشد.حدود دو سال و نیم پیش که فدراسیون را تحویل گرفتم اوضاع بسکتبال مطلوب نبود. علاوه بر ميانگين سني بالاي ملي پوشان و باخت تيم ملي به كشورهاي نه چندان مطرح آسيايي،نبود برنامه ریزي و فقدان نقشه راه جهت پشتوانه سازی و کمبود منابع مال گریبانگیر  این رشته بود.از سویی تیم ملی يي را تحویل گرفتم که میانگین سنی آن حدود ۳۴ سال بود و نياز به تغييرات اجباري زيادي داسشت .
چند سال که مسیولیت هیات استان اصفهان را بر عهده داشتم در جریان مسائل داخلي تيم ملي بودم به همین دلیل سعی کردم آنجا كه امكان دارد شرایطی فراهم کنم كه عادت هاي نادرست را در اين تيم را اصلاح كنم. انضباط مالی خوبی ایجاد کردم بطوری که در بدو ورود مانده حساب ما با فدراسیون تنها ٣۰۰ میلیون اختلاف داشت.
وی ادامه داد:به سر مربيان تیم ملی تاکید کردم جوانگرايي و مقدمه سازي ظهور استعدادهاي جوان را در دستور كار قرار دهند كه الحمدلله اين مهم انجام پذيرفت . گرچه معتقدم این کار باید ۲۰۱۵ انجام می شد اما سال ها نسبت به آن بی توجهی صورت گرفته بود. طبیعی بود تغییرات مورد نظر ما با مقاومت هایی روبرو شود . بخش بانوان نیز به حال خود رها شده بود و آخرين تيم دسته ب آسيا بوديم كه توانستيم با بكارگيري مربي خانم مطرح اروپايي به فينال اين دسته برسيم.
داوری خاطرنشان کرد: برخی از دوستان به ضرورت همراهی فدراسیون با آموزش و پرورش و دانشگاه اشاره کردند ما هم به این اصل اعتقاد کامل داریم و در حال حاضر تعامل و هماهنگی خوبی با دو مرکز مورد اشاره داریم. البته این گله را هم داریم که برخي مربيان ورزش آموزش و پرورش  با توجه به رشته ای که در آن کار کرده اند ورزش را اولویت بندی و حمایت می کنند با این وجود همانطور که ذکر شد شخصا به اهمیت تعامل با آموزش و پرورش و آموزش عالی اعتقاد کامل دارم چرا که بخش مهمی از استعداد های ورزش را باید در میان دانش آموزان جستجو کرد.
از سویی رسانه ها نقش زیادی در ترویج رشته ها و جذب دانش آموزان ایفا می کنند. برخی تصور می کنند بسکتبال رشته آمریکایی است و از انعکاس آن خودداری می کنند در حالیکه خاستگاه خیلی از رشته های ورزشی خارجی است اما این امر دلیل نمی شود تا حس علاقه مندی مردم نسبت به هرکدام از آنها را نادیده بگیریم.

رییس فدراسیون بسکتبال با اشاره به اقدامات و تحولات صورت گرفته در این فدراسیون تصریح کرد:  زمان مشخص خواهد کرد چه اقداماتی در این فدراسیون صورت گرفته.
بسکتبال را آسیب شناس کردیم و چشم اندازی که ترسیم شده تا سال ۲۰۳۱ برنامه ريزي جهت رده هاي پايه صورت گرفته است اين در حالي است كه آن زمان قطعاً بنده در فدراسيون حضور نخواهم داشت.در همين راستا و به منظور حمايت از مناطق كم برخوردار و محروم و همچنين شناسايي اين مستعدين طرح جامع استعداديابي و استعدادپروري كشور را راه اندازي كرديم ؛

دیدگاهتان را بنویسید