📌وعده صادق۲ قدرت آفند ایران را به دنیا نشان داد و دفاع دیشب، پدافند ایران را هم بسیار پرقدرت و فراتر از محاسبات دشمن به نمایش گذاشت…

📌دیپلماسی فعال و پر تحرک ایران در یک ماه اخیر و ارسال پیام‌های جدی و هماهنگ، بخش مهمی از قدرت پدافندی کشور بود.

📌هدف از انتشار اطلاعاتی در منابع غربی مبنی بر پیام اسرائیل به ایران قبل از حمله، نوعی ظاهرسازی (face-saving) برای تعدیل انتظارات در طرف خود آنها است.
وقتی دنیا فروریختن پیشرفته‌ترین سامانه‌های پدافندی و فرودآمدن یکی پس از دیگری موشکها را در تل‌آویو دیده و حالا تصویر شفافی از اقدام و هارت و هورت اسرائیلی‌ها ندارد، این اخبار راهی برای تعدیل انتظارات و گریز از فشار است. البته که ایجاد بدبینی در مقاومت نیز هدف دیگر آنها است.

📌موضع اعلامی کشور، پاسخ به رژیم به همان شکلی است که تهاجم کرده است. تجربه وعده۲ میگوید نظام با تدبیر و بدور از تعلل یا شتاب عمل می‌کند. هم خط عادی نشان دادن حمله رژیم و عبور از آن غلط است هم خط تولید فشار رسانه‌ای و تبلیغاتی و آغاز دور جدیدی از متهم کردن ارکان نظام به بی‌عملی.
بازتولید ادبیات فشار و تحقیر داخلی، خط مطلوب صهیونیستها برای رهایی از لاف‌های قبلی آنها است.

📌در این مرحله باید تمرکز بر تثبیت اعتماد به تدبیر و تصمیم نظام، ارتقاء اعتماد به نفس ملی با برجسته‌سازی قدرت دفاعی کشور و همچنین یادآوری ادعاها و جا زدن رژیم از لاف‌های قبلی‌اش باشد.

دیدگاهتان را بنویسید