«حسن هانی‌زاده»، تحلیلگر مسایل خاورمیانه در واکنش به حمله اسراییل و اینکه پاسخ ایران به طراحی‌های جنگی تل‌آویو در آینده نزدیک چه خواهد شد، به‌ خبرنگار «چندثانیه» می‌گوید:

🔹حمله بامداد امروز اسراییل به ایران بسیار گسترده بوده است.

🔹باتوجه به اینکه حمله طراحی شده توسط صهیونیست‌ها می‌توانست ابعاد تبلیغاتی زیادی برای تل‌آویو داشته باشد ولی «پدافندهای هوایی» و «دفاع هوایی» ایران نشان دادند که توان مقابله با هر نوع حملاتی را دارد.

🔹طبق گزارش‌ها سامانه‌های دفاعی ایران در رصد دقیق حرکت هواپیماهای اسراییلی به‌موقع عمل کردند که این طراحیِ حمله را با شکست مواجه شد.

🔹جمهوری اسلامی ایران در مکان و زمان مناسب پاسخ کوبنده‌ای به اسراییل خواهند داد.

🔹اینکه جمهوری اسلامی چه زمانی به این حمله اسراییل پاسخ خواهد داد، بستگی به تصمیمِ فرمانده‌های نظامی دارد که دستورات لازم را خواهند داد.

🔹شهروندان در روزهای اخیر استرس زیادی داشتند ولی مشاهده کردیم که تنها ساعاتی پس از حمله، وضعیت بازار و شهروندان آرامش مناسبی گرفت.

🔹بعد از آشفتگی‌های روانی و تهدیدهای رسانه‌ای اسراییلی‌ها، اکنون اوضاع خوب است و مردم ایران در صدد قدردانی از نیروهای مسلح هستند.

🔹دفاع نظامی‌های ایرانی در برابر این حمله گسترده تحلیل‌های نیروهای نظامی اسراییل و دیگر شرکایش را برهم خواهد زد.

🔹آنها می‌خواستند با این حمله دست بالا را در منطقه بگیرند ولی جواب ایران خواب آنها را تبدیل به کابوس کرد.

🔹با توجه به آخرین حمله اسراییل به ایران، باید بگوییم که وضعیت منطقه پرتنش‌تر و بحرانی‌تر خواهد شد.

🔹درگیری‌ها در جنوب لبنان روبه افزایش است و جنگ در اراضی اشغالی همچنان ادامه دارد. باید گفت اسراییل در چند جبهه زیر آتش محور مقاومت قرار دارد که در آینده افزایش هم خواهد یافت.

🔹این شرایط نشان می‌دهد اسراییل در همه جنبه‌ها چه در جنگ هوایی و چه در جنگ غزه؛ که ادعا داشت در چند روز همه غزه را تصرف خواهد کرد، شکست خورده است./چندثانیه

دیدگاهتان را بنویسید