رحیم رحییم زاده

انتخاب شدگان سی و هشتمین کلاس(گروه) ۲۰۲۴ تالار با تمجیدهای چشمگیر۹ نفر عضو دارد. این ۹عضو در رده مربوطه خود دروالیبال در صدر قرار داشتند و استانداردهایی را تعیین کردند و در مسیر افتخار آفرینی با این شناخت معتبر ، تاریخ ساز شدند.اسامی و عناوین کسب شده این گروه ۹ نفره در رده ها ی بازیکن داخل سالن ، والیبال ساحلی ، مربی والیبال ایستاده و نشسته ، داور ورهبراعم از زن یا مرد بشرح زیر است:

۱- آندره آ زورزی Andrea Zorzi، بازیکن مرد داخل سالن از ایتالیا
۲- رگلا بل Regla Bell ، بازیکن زن داخل سالن از کوبا
۳- تیم هوولند Tim Hovland ، بازیکن مرد والیبال ساحلی از ایالات متحده
۴- آنا پائولا هنکل Ana Paula Henkel، بازیکن زن والیبال ساحلی ازبرزیل
۵-خوزه «زی روبرتو» گیماراسJose Ze Roberto Guimarase، مربی از برزیل
۶- جوزپه پانینی Giuseppe Panini ، از ایتالیا لیدر
۷- هادی رضایی Hadi Rezaee، مربی والیبال نشسته (پارا والی)از ایران
۸ – خوان آنجل پره یرا Juan Angel Pereyra داور از کشور آرژانتین
۹- سو لمر Sue Lemaire داور بین المللی زن از ایالات متحده
همچنین ۵ نفرذیل به دلیل مشارکت دربرنامه های IVHF یا خود ورزش والیبال شامل دریافت جوایز ویژه شدند. که آنها عبارتند از جان کسل John Kessel ( مینتونت مدال شایستگی)، بیل کافمن Bill Kauffman و اد چان Ed Chan هر دو پس ازفوت به خاطر مشارکت های ارتباطی، عکاسی و تبلیغاتی خود در ورزش با جایزه برتری رسانه و مایکل کین Michael Kane ،مایک کناپیک Mike Knapik ، آرون وگا Aaron Vega و دان هوماسون Don Humason برای تلاش‌های قانونی خود در تعیین والیبال به عنوان تیم رسمی و ورزش تفریحی ماساچوست جایزه تعالی شهرداری دریافت کردند.

در مجموع، تالار مشاهیر جهان ۱۶۷ فرد از ۲۶ کشور را معرفی کرده است – این تعداد پس از رویداد سال سال ۲۰۲۴ به ۱۷۶ نفر از ۲۷ کشور افزایش می یابد. اطلاعات دقیق تر در مورد هر یک از افراد مشمول را در قسمت های جداگانه این مطلب به فارسی خواهیم خواند . پایان قسمت اول

بیوگرافی استاد هادی رضایی

برای اکثر ورزشکاران، کسب مدال المپیک و پارالمپیک نشان دهنده اوج یک حرفه است. برای هادی رضایی، این موفقیت چندین برابر شده است، زیرا او هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی در ورزش والیبال نشسته، ده مدال حیرت انگیز پارالمپیک را به دست آورده است. موفقیت بی‌نظیر او، او را به چهره‌ای برجسته در دنیای والیبال، به‌ویژه در جامعه پارالمپیک تبدیل کرده است، جایی که تأثیر او چیزی جز تحول‌آفرین نبوده است.سفر رضایی به عظمت در زمین بازی به عنوان یک بازیکن والیبال نشسته آغاز شد، جایی که او به سرعت خود را به عنوان یک استعداد عالی و یک رهبر طبیعی معرفی کرد. رضایی به عنوان کاپیتان تیم، تیم والیبال نشسته ایران را به سه مدال طلای متوالی پارالمپیک هدایت کرد و بر رقابت‌های سئول در سال ۱۹۸۸، بارسلونا در سال ۱۹۹۲ و آتلانتا در سال ۱۹۹۶ تسلط یافت. مهارت‌ها و رهبری استثنایی او نقش مهمی در جایگاه ایران به عنوان یک قدرت برتر در این رقابت‌ها داشت. والیبال نشسته، زمینه را برای موفقیت های آینده فراهم می کند.
رضایی با انتقال از بازیکنی به مربی دیگر به ساختن میراث خود ادامه داد.تیم والیبال نشسته ایران با هدایت او عملاً در پارالمپیک شکست ناپذیر شده است.تیم‌های رضایی از اولین حضور خود در سال ۱۹۸۸، هشت مدال طلای پارالمپیک را به دست آورده‌اند، از جمله هفت مدال متوالی از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۰۰ به بعد. که پنج تای آن طلا و دونفره بود.درخشش استراتژیک و توانایی او در الهام بخشیدن به بازیکنانش او را به پرافتخارترین فرد در تاریخ والیبال نشسته تبدیل کرده است.
دستاوردهای قابل توجه رضایی فراتر از بازی های پارالمپیک است. تیم های او همچنین در مسابقات جهانی موفق شده اند و در مجموع هفت مدال – چهار طلا، یک نقره و دو برنز – کسب کرده اند. در بازی های پارا آسیایی، سلطه او با چهار مدال طلا ادامه یافت.شهرت خود را به عنوان یک تاکتیک دان و مربی برتر بیشتر کرد.در سطح باشگاهی نیز موفقیت رضایی با ۶ مدال طلا درمسابقات قهرمانی باشگاه های جهان و سه مدال در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا چشمگیر است.نشان دادن توانایی خود در رهبری تیم ها به سمت پیروزی در سطوح مختلف رقابت.
در مجموع کارنامه هادی رضایی با ۲۲ مدال طلای فوق العاده مزین شده است. سه مدال نقره و دو مدال برنز از تورنمنت های بزرگ گواهی بر برتری و تاثیر ماندگار او در این ورزش است.فداکاری او به والیبال نشسته نه تنها شکوه و عظمت را برای ایران به ارمغان آورده است، بلکه این ورزش را در عرصه جهانی به اوج می رساند.

تالار مشاهیر بین‌المللی والیبال به دلیل موفقیت خیره‌کننده و تاثیر عمیقی که بر والیبال نشسته داشته، مفتخر است که هادی رضایی را به عنوان مربی پارا والی معرفی کند.پایان قسمت دوم
بیوگرافی آندره آ زورزی

متولد ۲۹ جولای ۱۹۶۵ ( برابر با ۷ مرداد ۱۳۴۴) .محل تولد نوآل ،ونیز، ایتالیا

در کشوری که به خاطر سنت غنی والیبال خود مشهور است، شناخته شدن به عنوان یک اسطوره گواهی بر استعداد و تأثیرگذاری است. آندره آ زورزی، به نام “زورو” شناخته می شود،این امر به گونه ای ، نشان دهنده علاقه و مهربانی می باشد. او به عنوان یکی از نمادین ترین چهره های والیبال ایتالیا است که دستاوردهای حرفه ای او اثری پاک نشدنی در این ورزش، چه در سطح ملی و چه در سطح جهانی، بر جای گذاشته است.
آندره‌آ زورزی، دوران حرفه‌ای فوق‌العاده‌ای داشت او در رسیدن تیم والیبال مردان ایتالیا به قله های اوج‌ که بی‌سابقه هم بودند نقش حیاتی ایفا کرد. استعداد و رهبری او عامل اصلی صعود ایتالیا به دوران درخشان و سلطه بر والیبال جهان دردهه ۱۹۹۰ بود. زورزی در پیروزی‌های پی‌درپی ایتالیا در مسابقات قهرمانی FIVB جهان در سال‌های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۴ بازیکن کلیدی بود که این تیم را به عنوان یک قدرت جهانی تثبیت کرد. نقش‌آفرینی‌های او همچنین به ایتالیا کمک کرد تا مقام اول جام قهرمانان بزرگ جهان ۱۹۹۳ و جام جهانی FIVB در سال ۱۹۹۵ را کسب کند واین پیروزی ها به فهرست درخشان دستاوردهای بین‌المللی اواضافه شدند.

استعداد و رهبری او در تسلط ایتالیا در دوران طلایی دهه 1990، برای والیبال ایتالیا نقش اساسی داشت.زورزی در پیروزی های متوالی ایتالیا در مسابقات قهرمانی FIVB جهان در سال های 1990 و 1994 یکی از بازیکنان کلیدی بود ، که بصورت انفجاری این تیم را به عنوان یک نیروی قوی جهانی تثبیت کرد.کمک های او همچنین به ایتالیا کمک کرد تا مقام اول را در جام قهرمانان بزرگ ۱۹۹۳جهانی و جام جهانی FIVBسال ۱۹۹۳ کسب وبه فهرست چشمگیر دستاوردهای بین المللی خود اضافه کند.
قدرت زورزی به این پیروزی های بزرگ محدود نمی شد. بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵، او تیم ایتالیا را به پنج مدال لیگ جهانی FIVB رساند که شامل سه طلا، یک نقره و یک برنزبود.این دوره از قدرت، با زورزی در خط مقدم به عنوان یکی از برجسته ترین بازیکنان این ورزش شهرت ایتالیا را به عنوان یک قهرمان والیبال نشان داد.نام مستعار او “زورو” نشان دهنده توانایی او در ضربه زدن با دقت و اثربخشی در زمین بود. که برای او جایگاهی را در میان ستارگان قرن FIVB به دست آورد.
دوران المپیک زورزی نیز به همان اندازه قابل توجه است. او نماینده ایتالیا در سه بازی المپیک بود و اوج سفر المپیک او در سال ۱۹۹۶ در بازی‌های آتلانتا بود، جایی که به تیم ایتالیا کمک کرد تا مدال نقره کسب کند. عملکرد او در آتلانتا موقعیت او را به عنوان یک اسطوره والیبال بیشتر تقویت کرد و مهارت او را در معتبرترین صحنه ورزش به نمایش گذاشت.
علاوه بر موفقیت بین المللی، زورزی همراه با ماکسیکونو پارما Maxicono Parma و سیسلی ترویزوSisley Trevisoاز یک دوران حرفه ای درخشان در باشگاه های برتر والیبال ایتالیا نیز برخوردار بود.دوران باشگاهی او با پیروزی های متعددی همراه بود، از جمله دو قهرمانی ایتالیا در سال های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۶ و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال۱۹۹۵. برتری مداوم زورزی در سطوح ملی و بین المللی او را به یکی از مشهورترین بازیکنان تاریخ والیبال ایتالیا تبدیل کرد.
تالار مشاهیر بین‌المللی والیبال به دلیل مشارکت قابل توجه او در موفقیت والیبال مردان ایتالیا و حرفه‌ قابل توجه‌اوکه الهام‌بخش بازیکنان و هواداران بی‌شماری بود، مفتخر است که آندره آ زورزی را به عنوان یک بازیکن داخل سالن معرفی می‌کند. پایان قسمت سوم

بیوگرافی جوزپه پانینی

او ۱۸ آبان ماه ۱۳۰۴ متولد شد .در سال ۱۹۵۶ او به همراه برادرش بنیتو یک آژانس توزیع روزنامه تاسیس کرد.
در پایان سال ۱۹۶۰، بنیتو و جوزپه تعداد زیادی کارت بازرگانی قدیمی فروخته نشده در میلان پیدا کردند . برادران آن را می‌خرند، برچسب‌ها را در ساشه‌های سفید با قاب‌های قرمز هر کدام حاوی دو نسخه بسته‌بندی می‌کنند و می‌فروشند. در سال ۱۹۶۱ پانینی تصمیم گرفت همه چیز را با وسایل شخصی خود انجام دهد، برچسب ها را در یک آزمایشگاه کوچک چاپ کرد و همچنین اولین آلبوم را برای مجموعه خود ایجاد کرد. سپس برادران شروع به صادرات برچسب ها به سراسر جهان کردند.
جوزپه به موازات فعالیت انتشاراتی خود، گروه ورزشی پانینی را در سال ۱۹۶۶ ایجاد کرد که به یکی از مهم ترین شرکت های والیبال در جهان تبدیل شد. او در سال ۱۹۷۳ لیگ والیبال را تأسیس کرد و به مدت هشت سال رئیس آن شد.

اندکی قبل از مرگش، مجموعه های عکس و مجسمه خود را به شهر مودنااهدا کرد.
جوزپه پانینی در ۲۷ مهر سال ۱۷۵ درگذشت و در گورستان باگیووارا در نزدیکی مودنا به خاک سپرده شد.

افراد بزرگ به طرق مختلف ازخود اثر بر جا می گذارند . تأثیر جوزپه پانینی بر ورزش والیبال هم عمیق و هم چندوجهی است. پانینی که یک کارآفرین دور اندیش و مشتاق پرشور والیبال بود، چشم انداز والیبال حرفه ای را در ایتالیا و فراتر از آن به طور قابل توجهی شکل داد و میراثی را خلق کرد که تا به امروز ماندگار است.
در سال ۱۹۶۱، جوزپه پانینی و برادرانش بنیتو، اومبرتو و فرانکو، شرکت کارت بازرگانی پانینی را تأسیس کردند که درصنعت کلکسیون به نماد جهانی تبدیل شد. با این حال، اشتیاق پانینی به والیبال باعث شد تا او به همان اندازه شرکت روی این ورزش تأثیر بگذارد.این باشگاه با رهبری و دیدگاه فروتنانه اوکار خود رااز پایه‌های ابتدایی در دسته سوم لیگ ایتالیا شروع کرد ورهبری ودور اندیشی پانینی، باشگاه را به سمت اوج رساند و فقط پس از دو فصل فعالیت به سری آ صعود کرد.
تحت هدایت پانینی، مودنا والی به سرعت به بزرگترین و موفق ترین باشگاه والیبال در جهان تبدیل شد. این باشگاه به یک مکان نیرومند تبدیل شد و تعدادی از بااستعدادترین بازیکنان ورزش از جمله ۱۴ عضو آینده تالار مشاهیر والیبال را جذب کرد. این ورزشکاران به همراه بسیاری دیگر به تثبیت مودنا به عنوان یک نیروی برتر در والیبال، هم در ایتالیا و هم در سطح بین المللی کمک کردند.
از سال ۱۹۶۸، مودنا والی بدون وقفه در بالاترین سطح لیگ والیبال ایتالیا به رقابت پرداخته است که نشان از تأثیر پایدار پانینی دارد. این باشگاه ۱۲ بار عنوان قهرمانی لیگ ایتالیا را به دست آورده است، یک دستاورد قابل توجهی که نشان دهنده برتری مداوم آن است. علاوه بر این، مودنا والی۱۳ جام اروپایی، از جمله چهار عنوان معتبر لیگ قهرمانان CEV را به دست آورده است و شهرت خود را به عنوان یک نیروگاه والیبال تقویت کرده است.
کمک های پانینی فراتر از موفقیت باشگاهش بود. در سال ۱۹۷۳، او نقش مهمی در تأسیس لیگ والیبال ایتالیا (Lega Pallavolo Serie A) ایفا کرد که به یکی از رقابتی ترین و معتبرترین لیگ های جهان تبدیل شد. سوپرلگا، همانطور که امروزه شناخته می شود، به خاطر داشتن فهرست برجسته ای از مدال آوران المپیک و استعدادهای در سطح جهانی، که بازتابی از دیدگاه پانینی برای این ورزش است، مشهور است.

در سال ۱۹۸۵، Palazzo dello Sport در مودنا ساخته شد ( PalaPanini یک میدان ورزشی سرپوشیده واقع در مودنا ، ایتالیا است . در همان سالی که ساخته شد ، افتتاح شد و عمدتاً به عنوان محل برگزاری باشگاه‌های والیبال مستقر در مودنا و اطراف آن عمل می‌کرد و رویدادهای ورزشی دیگر از جمله بسکتبال ، فوتسال ، تنیس روی میز ، شمشیربازی ، جودو ، هنرهای رزمی هم گاهی اوقات در آنجا برگزار می‌شد. محل برگزاری همایش ها، تئاتر و کنسرت های موسیقی نیز است
این مجموعه ورزشی شامل فضای بازی اصلی ۵۲ متر در ۳۵متر برای بسکتبال، والیبال یا تنیس روی میز است که می تواند به ۳ غرفه تقسیم شود. این امکانات همچنین شامل اتاق‌های رختکن، درمانگاه، سالن‌های بدنسازی، اتاق‌های ویژه برای هنرهای رزمی و شمشیربازی، انبارها، خدمات سرپایی پزشکی ورزشی، مطب‌ها، اتاق‌های جلسه، اتاق مطبوعات، توالت، بار و دفتر فروش بلیط است. ظرفیت ۴۹۶۸ تماشاگر برای رویدادهای ورزشی را دارد.)
و پس از مرگ پانینی در سال 1996، به افتخار او به PalaPanini تغییر نام داد. این مکان نمادین به عنوان ادای احترامی ماندگار از مردی است که کمک هایش به والیبال همچنان الهام بخش است.
تالار مشاهیر بین‌المللی والیبال به دلیل رهبری رویایی و تأثیر بی‌نظیر او بر ورزش والیبال در ایتالیا و سراسر جهان، مفتخر است که جوزپه پانینی را به عنوان یک رهبر معرفی می‌کند. پایان قسمت چهارم

دیدگاهتان را بنویسید