خسرو کفیلی

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری اخبار تایید نشده ای مبنی بر گرفتن حق امضای سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه برداری و انتخاب فرد دیگری برای تصدی این پست برای برگزاری انتخابات به گوش می رسد.
در پی انتشار این اخبار ، برخی از رسانه های گروهی به تایید و برخی آن را تکذیب کرده اند و مسوولان وزارت ورزش و جوانان نیز هیچ گونه واکنشی از خود در خصوص این اخبار نشان نداده اند.
رسانه های منتشر کننده این خبر عنوان کرده اند ، با توجه به درپیش بودن انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری، شنیده می‌شود حق امضای سرپرست کنونی فدراسیون از وی سلب شده و به‌زودی سرپرست جدید این فدراسیون معرفی خواهد شد.
به نوشته این رسانه ها ،سجاد انوشیروانی که از اواخر خردادماه سال جاری سرپرستی فدراسیون وزنه‌برداری را بر عهده دارد، اکنون یکی از مدعیان اصلی رسیدن به کرسی ریاست این فدراسیون است. بنا بر اخبار منتشره صلاحیت مدیریتی نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن و ایوب بهتاج برای انتخابات ریاست فدراسیون تایید شده است.
وضعیت جلیل امیری دیگر کاندیدای تصدی این پست که در بررسی های اولیه به علت نداشتن مدارک کافی مدیریتی صلاحیتش تایید نشد و نسبت به اعتراض او نیز تاکنون پاسخی داده نشده است ، هنوز معلوم نیست.
طبق شنیده‌ها، اعتراص ایوب بهتاج به ادامه سرپرستی انوشیروانی در فدراسیون با توجه به کاندیدا بودن وی برای انتخابات پیش‌رو، موجب شده تا حق امضای این کاندیدای انتخاباتی از او سلب شود. اقدام انجام شده در گرفتن حق امضای نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن به معنای پایان سرپرستی وی در این فدراسیون است و گفته می‌شود ظرف روز آینده یکی از کارکنان وزارت ورزش به‌عنوان سرپرست جدید فدراسیون انتخاب خواهد شد تا آخرین اقدامات لازم را برای برگزاری انتخابات را انجام دهد.
در مقابل برخی دیگر از رسانه ها با تکذیب این اخبار نوشتند :
انتخابات فدراسیون وزنه برداری در تاریخ ۱۵ اسفند برگزار می شود و به همین دلیل در چند روز گذشته گمانه زنی های زیادی شده بود که وزارت ورزش قرار است به دلیل کاندیدا بودن سجاد انوشیروانی در انتخابات فرد دیگری را به عنوان سرپرست انتخاب کند و همچنین حق امضا هم از وی گرفته شده است اما پیگیری ها انجام شده نشان می دهد که وزارت ورزش فعلا قصدی برای تغییر سرپرست فدراسیون وزنه برداری ندارد و حق امضای انوشیروانی هم گرفته نشده است.در واقع حق امضا از کسی گرفته می شود که نخواهد سمتش را ترک کند درحالی که انوشیروانی از سوی وزارت ورزش به عنوان سرپرست انتخاب شده است.
با وجود انتشار چنین اخباری ، محمدرضا پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان پیش از این در مورد نامزدی سجاد انوشیروانی برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه‌برداری در حالی که وی هم اکنون به عنوان سرپرست این فدراسیون فعالیت می‌کند، ‌ گفت: این مسئله خلاف قانون نیست و اگر شرایطی پیش نیاید که اعتراضی وجود داشته باشد، مشکلی نخواهد بود و انوشیروانی تا زمان انتخابات حضور دارد و انتخابات را برگزار می‌کند و مشکل قانونی در این زمینه وجود ندارد.
اظهارات دو پهلوی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش وجوانان در برهه کنونی که زمزمه سپردن سرپرستی فدراسیون وزنه برداری به یکی از کارکنان وزارت ورزش وجوانان به گوش می رسد ، باعث بروز گمانه زنی هایی در جامعه وزنه برداری ایران شده است.
برخی بر این باورند که انتخاب سرپرست جدید فدراسیون وزنه برداری در آستانه برگزاری انتخابات این فدراسیون حاکی از عدم حمایت وزارت ورزش وجوانان از سجاد انوشیروانی در انتخابات پیش روست.
حمایتی که همگان از زمانی که انوشیروانی به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه برداری منصوب شد ،مشاهده شده است.
انتخاباتی که دو نامزد بیشتر ندارد که هر یک زمانی مدیرکل ادارات کل ورزش وجوانان آذربایجان شرقی و اردبیل بوده اند.
عده ای دیگر می گویند با انتصاب سرپرست جدید برای فدراسیون وزنه برداری ، مسولان وزارت ورزش و جوانان این پیام را ارسال کرده اند که قصد ندارند از هیچ یک از دو کاندیدای شرکت در این انتخابات حمایت به عمل آورند و اعضای مجمع عمومی فدراسیون وزنه برداری تعیین کننده رییس جدید این فدراسیون خواهند بود.
از سوی دیگر برخی دیگر معتقدند ، فشار حداکثری حامیان ایوب بهتاج که در میان آنان برخی از افراد سیاسی و ورزشی مشاهده می شود به وادار کردن مسوولان وزارت ورزش وجوانان در تعیین سرپرست جدید و تغییرات احتمالی در چیدمان برخی از اعضای مجمع عمومی فدراسیون وزنه برداری باعث برگزاری انتخاباتی به دور از شائبه مهندسی شدن در آن خواهد بود.
به هر حال با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات فدراسیون وزنه برداری انتظار است مسوولان دستگاه ورزش کشور در این خصوص و مباحثی دیگری که مطرح خواهد شد ، صریحا ابراز نظر کرده و مانع از بروز چنین گمانه زنی ها در جامعه وزنه برداری شوند.

دیدگاهتان را بنویسید