خسرو کفیلی

اولین گروه از تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی کلمبیا که حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را دارد ، عازم بوگوتا شد.
تیم ملی وزنه برداری کشورمان متشکل از حافظ قشقایی در دسته ۶۷ کیلوگرم ، سید مصطفی جوادی در دسته ۸۱ کیلوگرم ، کیانوش رستمی در دسته ۸۹ کیلوگرم، رضا دهدار در دسته ۱۰۲ کیلوگرم ، مهدی کرمی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم ، آیت شریفی و علی داودی در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم با هدایت سعید علی حسینی و محمدرضا براری و وحید ربیعی دستیارانش در این مسابقات که از اهمیت بسیاری برای وزنه برداری کشورمان برخوردار است ، شرکت می کند.
سعید علی حسینی سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران که در نخستین مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی کشورمان برای شرکت در این رویداد مهم از ۱۲ وزنه بردار دعوت کرده بود ، با کناره گیری رضا بیرانوند ، علیرضا یوسفی، علی هاشمی به علت ناآمادگی ، رسول معتمدی به دلیل آسیب دیدگی و حسین سلطانی به علت عدم رسیدن به حدنصاب های تعیین شده ، هفت ملی پوش فوق را برای شرکت در رقابتهای جهانی برگزید.
حافظ قشقایی به همراه سعید علی حسینی و بهداد سلیمی سرپرست نایب رییسی فدراسیون وزنه برداری اولین گروه از کاروان وزنه برداری ایران بودند که زودتر به بوگوتا اعزام شدند تا در کنگره فنی مسابقات جهانی شرکت کنند و مصطفی جوادی ، کیانوش رستمی و رضا دهدار درقالب گروه دوم روز سه شنبه و مهدی کرمی ، آیت شریفی و علی داودی در معیت گروه سوم روز جمعه هفته جاری عازم کلمبیا خواهند شد.
تاملی به سخنان مسوولان فدراسیون وزنه برداری و کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران در روزهای اخیر حاکی از اعزام تیمی کیفی برای کسب حداکثری مدال در این مسابقات که نخستین مرحله از رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس نیز هست ، است.
با تغییر دیدگاه دست اندرکاران جدید فدراسیون وزنه برداری در اعزام حداکثری تیم ملی وزنه برداری ایران در چنین رقابتهایی برای کسب یکی از سکوهای قهرمانی در رقابتهای تیمی ، به نظر می رسد که این دست اندرکاران این بار در پی کسب بیشترین مدال از رقابتهای جهانی هستند ضمن آنکه بستر مناسبی برای ملی پوشان کشورمان فراهم شده است که امتیازاتی را برای شرکت در بازی های المپیک پاریس به نام خود ثبت کنند.
با مصدومیت رسول معتمدی ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم تیم وزنه برداری ایران و امید اول این تیم برای کسب مدال طلا در رقابتهای جهانی آن هم چند روز مانده به اعزام تیم ایران به بوگوتا ، اکنون کادر فنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان چشم به کسب تک مدال از سوی دیگر ملی پوشان در تک حرکات دارد.
با توجه به قدرت تمامی ملی پوشان وزنه برداری اعزامی کشورمان به کلمبیا در حرکات دو ضرب ، استراتژی کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران برای ملی پوشانی همچون قشقایی ، جوادی ، دهدار ، کرمی و داودی کسب بهترین نتیجه در حرکت یک ضرب و دور نماندن از حریفان قدرتمند و آنگاه برتری در حرکت دو ضرب و کسب مدال در این حرکت و حرکات مجموع است.
کیانوش رستمی ملی پوش با تجربه کشورمان تنها ملی پوشی است که کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران چشم به کسب مدالش در مجموع رقابتهای دسته ۸۹ کیلوگرم دوخته است.
با توجه به حدنصاب های کسب شده از سوی آیت شریفی ملی پوش فوق سنگین وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی کلمبیا می توان از هم اکنون پیش بینی کرد که این وزنه بردار برای کسب امتیاز عازم کلمبیا شده است.
به هر حال هفت ملی پوش وزنه برداری کشورمان در حالی در رقابتهای جهانی کلمبیا شرکت می کنند ، که از هم اکنون می توان پیش بینی رقابتی سخت با حریفان به ویژه در اوزان المپیکی که به تازگی از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری تعیین شده است ،کرد.

دیدگاهتان را بنویسید