یک کارشناس حوزه مسکن با تاکید بر اینکه میزان عرضه مسکن در مقابل تقاضا برای اجاره بسیار پایین‌تر است، گفت: برخی از مستاجران به‌علت افزایش اجاره‌بها از شهر‌ها به حاشیه‌ها کوچ کرده‌اند.

احمدرضا سرحدی، کارشناس حوزه مسکن، در رابطه با وضعیت اجاره مسکن در سال‌جاری اظهار کرد: وضعیت اجاره مسکن در چند وقت اخیر تغییر چشمگیری نداشته و همچنان قیمت اجاره مسکن بالا است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر وضعیت عرضه و تقاضا در بازار مسکن با یکدیگر هم‌خوانی ندارد و تقاضا نسبت به واحد‌های موجود بسیار بالاتر است.

سرحدی همچنین با تاکید بر اینکه تناسبی میان درآمد مستاجران و اجاره بها وجود ندارد، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از مستاجران به‌علت افزایش کرایه‌ها مجبور به کوچ از مناطق مرکزی شهری به جنوب شهر شده‌اند و این مساله حتی باعث شده است که برخی از آن‌ها از جنوب شهر‌ها به حواشی شهر‌ها پناه ببرند.

این کارشناس حوزه مسکن از وجود رکود در بازار خبر داد و گفت: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد در ماه‌های گذشته قیمت مسکن ثابت بوده و اخباری که مبنی بر کاهش قیمت مسکن منتشر شده، تنها ممکن است در برخی از موارد بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید