ﺻﻨﻌﺖ ورزش به عنوان یکی از ﺻﻨﺎیع ﻧﻮین در اﻗﺘﺼﺎد ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠل ﻃﯽ دﻫﻪ‌ﻫﺎی اﺧﯿﺮ ﻧﻘﺶ ﻣﻮﻟﺪی ایفا ﻧﻤﻮده و ﺑﺮای ﺳﺮﻣﺎیه‌ﮔﺬاری‌ﻫﺎی ﮐﻼن اﻗﺘﺼﺎدی ﺑﯿﺶ از ﭘﯿﺶ ﺑﺮای ﻫﺮ ﮐﺸﻮری تأثیرﮔﺬار اﺳﺖ.

با توجه به ماهيت تاثیرگذاری رسـانه‌ ملی (صدا و سيما) در كشور می‌توان نقش مهمی را براي آن متصور شد. تلویزیون همچنان عامل مهم، تاثیرگذار و جدایی ناپذیر در فرهنگ مدرن و تمامی جنبه‌های زندگی ما از جمله ورزش و اقتصاد محسوب می شود.

می دانیم که تلویزیون، ورزش و اقتصاد در بخش زیربنای زندگی روزمره بسیاری از مردم جهان نقش مهمی دارند. ورزش به عنوان یک نقطه کلیدی در فرهنگ جهانی ، کالایی رسانه محور است و این کالای رسانه‌ای در برنامه‌ریزی اقتصاد جهانی پرقدرت جای گرفته است.

کتاب تلویزیون ، اقتصاد ، ورزش با تالیف دکتر اردشیر زابلی‌زاده و دکتر سیروس معدن‌دار به موضوعات مهم درآمدزایی در صنعت ورزش ایران و جهان می پردازد؛ درآمدزایی در ورزش جهان از کشورهای صاحب ورزش گرفته تا مسابقات المپیک و جهانی، از فدراسیون‌ها گرفته تا رشته‌های همگانی که جنبه سرگرمی و تفریحی دارند، همه و همه با کمک رسانه مخصوصا تلویزیون در قالب پخش زنده و گزارش های خبری و مستند در حال پول سازی و درآمدزایی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید