خسرو کفیلی

ترکیب ۷ نفره تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای وزنه برداری بازی های آسیایی هانگ ژو پس از رقابتهای جهانی عربستان مشخص خواهد شد.
حسین سلطانی ملی پوش دسته ۸۱ تیم وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی عربستان پیش از حضور دراین رقابتها با بیان این مطلب گفت : کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران به رهبری نواب نصیرشلال ، چگونگی انتخاب ۷ ملی پوش وزنه برداری کشورمان برای شرکت در بازی های آسیایی هانگ ژو را منوط به نتایج کسب شده در رقابتهای جهانی کرده اند.
نصیرشلال عنوان کرده است هر ملی پوشی که در رقابتهای جهانی به نتایج خوبی دست یابد یکی از مسافران بازی های آسیایی هانگ ژو نیز خواهد بود.
دارنده مدال طلای رقابتهای آسیایی کره جنوبی میزان آمادگی و شرایطش را برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان را مناسب دانست و گفت : از شرایط خوبی برای شرکت در این مسابقات برخوردار هستم و اکنون در انتظار آغاز رقابتهای دسته ۸۱ کیلوگرم هستم .
با اینکه در استارت لیست رقابتهای این وزن در رده دوم قرار دارم ولی شماری از دارندگان مدال های جهانی و المپیک در این رقابتها حضور دارند.
اصلی ترین حریفان من در این دسته از چین و اندونزی هستند ولی چرا این وزنه برداران در گروه های سی و بی قرار دارند برای من هنوز مشخص نیست.
ملی پوش زنجانی تیم وزنه برداری ایران به زمان تشکیل اردوی آمادگی تیم کشورمان برای شرکت در رقابتهای جهانی اشاره کرد و گفت : از روز هفتم فروردین ماه گذشته اردوی آمادگی تیم ملی برای شرکت در رقابتهای فوق کلید خورد. اکنون بیش از شش ماه است که در اردو بسر می برم و تمرینات سختی را پشت سرگذاشته ام وخدا را شکر با آمادگی کامل به ریاض خواهم رفت.
سلطانی در باره وضعیت دیگر ملی پوشان وزنه برداری کشورمان نیز گفت : دیگر ملی پوشان وزنه برداری ایران نیز از شرایط خوبی برخوردارند ، آنان نیز در این مدت رنج تمرینات سخت و حضور در اردوهای آمادگی را متحمل شده اند و اکنون تیمی یک دست که آماده رقابت است را دارا می باشیم .
سلطانی از پیش بینی نتایج ملی پوشان وزنه برداری ایران در جدول مدالی و تیمی رقابتهای جهانی خودداری کرد و گفت : با توجه به نزدیکی رقابتها در اوزان مختلف ، پیش بینی نتایج بسیار سخت است ولی امیدوارم نتایج خوبی برای ملی پوشان ایرانی رقم بخورد.
ملی پوش دسته ۸۱ کیلوگرم تیم وزنه برداری ایران ، رقابتهای دسته فوق سنگین را جذاب ترین پیکارهای جهانی عربستان دانست و گفت : با توجه به حدنصابهایی که در این دسته به ثبت رسیده است به نظر من رقابتهای دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم جذاب ترین رقابتها خواهد بود که از ایران نیز آیت شریفی و علی داوودی در این وزن به رقابت با حریفان جهانی خود خواهند پرداخت .
شریفی و داودی نیز در اردوهای آمادگی به حدنصاب های خوبی دست یافته اند و آماده شرکت در این رقابت هستند.
سلطانی از کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران تقدیر کرد و شاخصه این کادر را ایجاد نظم و دیسپلین در اردو ، برنامه ریزی و دانش بسیار آنان دانست و گفت : نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی و دستیارانش با اینکه مدت کمی است هدایت تیم ایران را برعهده گرفته اند ولی در این مدت نشان داده اند که از دانش روز این رشته ورزشی برخوردارند و دراین مدت کمک زیادی به افزایش حدنصاب های ملی پوشان کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید