خسرو کفیلی

پس از شنیدن صحبتهای سعید علی حسینی سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در باره عملکرد او و کادرش در رقابتهای جهانی کلمبیا ابراز نظر می کنم .
حسین توکلی دارنده مدال طلای بازی های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی و عضو کمیته فدراسیون وزنه برداری با بیان این مطلب گفت : کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری بزودی تشکیل جلسه خواهد داد و من پس از شنیدن صحبتهای علی حسینی در باره عملکردش ابراز نظر خواهم کرد بدون تردید سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران با توجه به اینکه ماه ها در کنار ملی پوشان وزنه برداری کشورمان بوده است ، حرفهای بسیاری در خصوص رقابتهای جهانی کلمبیا و نتایج کسب شده از سوی ملی پوشان کشورمان خواهد داشت.
او گفت : علی حسینی تاکنون در سه رویداد برون مرزی ، بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در ترکیه ، آسیایی بحرین در منامه و رقابتهای جهانی کلمبیا در بوگوتا که حکم گزینشی بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را نیز داشت ، هدایت ملی پوشان کشورمان را برعهده داشت ،پس بهتر است عملکرد او را در سه رویداد بررسی کنیم.
نتایج تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای وزنه برداری بازی های همبستگی کشورهای اسلامی بهتر از پیکارهای آسیایی بحرین بود و نتایج این تیم در پیکارهای کلمبیا ضعیف تر از ترکیه و بحرین بود.
توکلی متذکر شد : زمانی که آرزوی وزنه برداری ایران کسب تنها یک مدال برنز از رقابتهای آسیایی بود بسیار گذشته است . نگاهی به تاریخ وزنه برداری ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی حاکی از آن است که همیشه تیم کشورمان در رقابتهای جهانی حداقل یک مدال طلای مجموع کسب کرده است ولی متاسفانه در رقابتهای جهانی کلمبیا این چنین نبود.
این را هم بگویم که مصدومیت رسول معتمدی امید اول تیم ایران برای کسب مدال طلا از رقابتهای جهانی کلمبیا را من نادیده نمی گیرم .
عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری از رضا دهدار ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم که در این مسابقات صاحب یک مدال طلا و یک نقره شد به عنوان بهترین وزنه بردار کشورمان یاد کرد و گفت : من به دهدار برای کسب مدالهایش تبریک می گویم ولی او باید توجه داشته باشد که با چه حدنصابهایی به این مدالها دست یافته است.
کیانوش رستمی ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم کشورمان در دو وزن پایین تر به وزنه هایی که دهدار در رقابتهای جهانی کلمبیا به ثبت رساند ، حمله کرده بود.
او با اشاره به تغییرات صورت گرفته در سطح مدیریتی فدراسیون وزنه برداری پس از برکناری علی مرادی رییس سابق این فدراسیون اظهارداشت : افرادی که اکنون هدایت امور را برعهده گرفته اند کار بسیار سختی در پیش دارند چرا که باید بسیاری از کارهای انجام نشده را انجام بدهند به همین خاطر من معتقدم که این افراد نیاز به زمان دارند که باید به آنان داد.
توکلی که هدایت تیم ملی پاراوزنه برداری ایران در رقابتهای جام جهانی امارات عربی متحده را برعهده داشت از عملکرد شاگردانش در این مسابقات به نکویی یاد کرد و گفت : تیم ملی پاراوزنه برداری کشورمان با هفت وزنه بردار راهی این مسابقات که پیش از این به صورت جایزه بزرگ می شد گردیدو توانست با کسب پنج مدال طلا و دو برنز چهره بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد.
تیم ایران در پنج وزن در این مسابقات شرکت کرده بود که نفرات اصلی کشورمان مدال های طلای این اوزان را کسب کردند و دو وزنه بردار جوان کشورمان نیز برنزی شدند.
او افزود :‌ رقابتهای جام جهانی امارات ، محل مناسبی برای محک ملی پوشان پاراوزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای آسیایی کره جنوبی و بازی های پاراالمپیک هانگ ژو چین بود.
با توجه به زمانی که تا پیکارهای آسیایی و بازی های پاراآسیایی وجود دارد این مسابقات بهترین فرصتی بود که ملی پوشان کشورمان را در یک رویداد برون مرزی محک بزنیم .
همگان فکر می کردند وزنه برداران ایران به راحتی و با حدنصاب های اندکی عنوان قهرمانی را در اوزان مختلف کسب خواهند کرد ولی رکوردهای ثبت شده نشان داد که این ملی پوشان برای ایستادن بر سکوهای قهرمانی بیشتر از رکوردهای رقابتهای آسیایی و جهانی در دوبی وزنه زدند.
توکلی با اشاره به زمان باقی مانده تا برگزاری رقابتهای پاراوزنه برداری قهرمانی ایران در بهمن ماه و پیکارهای بزرگداشت سیامند رحمان در فروردین ماه سال آینده که چهره تیم ایران برای شرکت در رقابتهای آسیایی و بازی های پاراآسیایی پس از این مسابقات مشخص خواهد شد ، افزود : من امیدوارم که تا آن زمان برخی از قوانین در انتخاب وزنه برداران برای حضور در تیم ملی پاراوزنه برداری کشورمان تغییر کند.
برخلاف شنیدها ، کادر فنی تیم ملی پاراوزنه برداری ایران صفر تا ۱۰۰ انتخاب وزنه برداران برای حضوردر تیم کشورمان را برعهده ندارند بلکه عوامل مختلفی در این انتخابات دخیل هستند.
نکته ای که باید تغییر کند این است که باید انگیزه را از وزنه برداران جوان نگرفت و مسیر حضور آنان را در تیم ملی پاراوزنه برداری کشورمان هموار کرد.
سووال من این است که یک وزنه بردار جوان چند سال می تواند در سایه قرار داشته باشد و با انگیزه تمرین کند تا یک زمانی به عضویت تیم ایران در آید .
توکلی تصریح کرد : من به خوبی از مشکلات مالی که گریبانگیر فدراسیون ها ست آگاه هستم و به همین خاطر معتقدم که این تغییرات باید اندک اندک صورت گیرد.
او در پایان به زمان باقی مانده تا برگزاری بازی های پاراآسیایی هانگ ژو اظهارداشت : تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا با برگزاری اردوهای مختلف ، بهترین تیم را به این بازی ها اعزام کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید