‍ (

🔹اخیرا ویدیویی شامل بخشهایی از گفت و گوی شهرزاد میرقلی خان که سابقه اشتغال در صدا و سیما داشته با محمد سرافراز رییس اسبق صدا و سیما و عضو حقیقی شورایعالی فضای مجازی، از سوی خانم میرقلی خان در یوتیوب منتشر شده است.

🔹وی پس از انتشار این ویدیو در صفحه توئیترش نوشت: از پایان ۴۰ روز، چند ویدیوی ناقابل از مصاحبه ام با محمدسرافراز را پخش کردم. زمان ضبط ویدیوها مربوط به گذشته است. الان من در آلمان هستم و سرافراز در تهران.

سایت جماران، بخش هایی از این گفت و گو را منتشر کرده و نوشته است:

🔹محمد سرافراز رییس اسبق سازمان صداوسیما در این گفت و گو با اشاره به آن چه “فساد سیستماتیک” و “دروغ سیستماتیک” خوانده، مدعی می شود: اقتصاد ما در کلان به این شکل است که دولت ها هزینه و مخارج خود را بالا می برند درحالی که متناسب با آن درآمد ندارند لذا از طریق نظام بانکداری ناکارآمد و فاسد پول چاپ می کنند، نرخ ارز را افزایش می دهند و در نهایت با مکانیزم های مختلف ارزش پول ملی را پایین می آورند در نتیجه آنها که درآمدهای کمی دارند از ناحیه این سیاست ها ضرر می کند و فاصله طبقاتی در جامعه ما افزایش می یابد. در کنار این موضوع، شرکت های بزرگ رانتی با ماهیت مبهم خود در فساد اقتصادی نقش دارند.

🔹او مدعی است: در تحریم ها هم عمده سود را شرکت های رانتی بردند چون در زمان تحریم اقتصاد مبهم می شود. یکی از دلایلی که موجب شده تا حالا ما در ماجرای برجام به نتیجه نرسیم یا تحریم ها پایان پیدا نکند، سود همین شرکت های رانتی است که از قبل تحریم ها تامین می شود.

🔹او در ادامه این مصاحبه در باره موضوعاتی دیگر همچون عملکرد صداوسیما و حوزه مسایل امنیتی ادعایی را مطرح کرده اس

دیدگاهتان را بنویسید