دیوان عالی طی چند ماه اخیر بارها انتخابات فدراسیون های ورزشی را طبق قانون و به دلیل عدم پیاده شدن مقررات با شکایت معترضان ابطال کرده است و یا حکم عزل برخی مدیران ورزشی را لغو کرده است.

عالی ترین مرجع قضایی کشور، دیوان عالی کشور است. این دیوان 45 شعبه در سراسر کشور دارد. این دیوان وظایف بسیار مهمی از قبیل رسیدگی به تخلفات رئیس جمهور برعهده دارد.

دیوان عالی معمولا در خصوص اختلافات نظر می‌دهد و بر اجرای صحیح قوانین و وحدت رویه قضائی نظارت می کند. در مواردی که در خصوص صلاحیت مرجع یا احکام صادر شده اختلاف وجود دارد، این دیوان وارد عمل می شود.
تبلیغاتالی گشت

دیوان عالی طی چند ماه اخیر بارها انتخابات فدراسیون های ورزشی را طبق قانون و به دلیل عدم پیاده شدن مقررات با شکایت معترضان ابطال کرده است و یا حکم عزل برخی مدیران و روسای ورزشی فدراسیون ها را لغو کرده است.

دیوان عالی کشور می تواند آرای حقوقی را رد کند و تصمیم گیری را به مرجع پایین تر بسپارد، یا آن ها را تایید نماید. در خصوص آرای کیفری، دیوان عالی کشور راساً به صدور حکم می پردازد. فرجام خواهی بسیاری از آرای کیفری نیز در این مرجع قضایی انجام می شود. روند رسیدگی به فرجام خواهی هر پرونده با دیگری متفاوت است. داشتن وکیل کیفری به شما در موفقیت در فرجام خواهی کمک زیادی می کند.

آرای قابل فرجام خواهی کیفری در دیوان عالی کشور

کدام آرای کیفری قابل فرجام خواهی هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید