🔹در سال ۹۸، در دوره مدیریت «علیرضا پیمان‌پاک» مدیرعامل وقت شرکت «مدیریت زنجیره تامین رضوی» وابسته به آستان قدس، ۸٠ میلیون دلار ارز دولتی را در قالب قراردادی در اختیار «محمد ذوالفقاری» گذاشت تا ۲٠٠ هزار حلقه لاستیک وارد کند.

🔹ذوالفقاری که با اتهام خالی‌فروشی ۸ هزار میلیارد تومانی در سامانه نیما مشهور و خبرساز شده بود در این قرارداد نیز به دلیل نقص‌های جدی حقوقی در مفادش، از جمله اینکه قرارداد فاقد ضامن است، به ۲۲ میلیون دلار (بنابر ادعای شرکت زنجیره) از تعهدات خود عمل نکرد و آستان قدس رضوی از  این معامله  متضرر  شد.

🔹نه چک ذوالفقاری طی این سه‌سال برگشت خورده و نه هیچ‌کجا نامی از «آ.ع» (ضامن اصلی امضاکننده پشت چک ذوالفقاری) به عنوان ضامن قرارداد برده شده است؛ بعد از گذشت سه‌سال، تازه دو ماه پیش بود که شرکت مدیریت زنجیره تامین رضوی نسبت به برگشت زدن چک ذوالفقاری اقدام کرد

🔹چک دیگری که در قرارداد واردات لاستیک قید شده، چک «شرکت تضامنی ارز ایران» است، اما این چک هم با مبلغ مذکور هرگز صادر نشده  و  وجود خارجی ندارد.

🔹پرسش اینجاست چرا در روند دادرسی این پرونده، نامی از «پیمان‌پاک» مدیر وقت شرکت مدیریت زنجیره تامین رضوی و قصورات احتمالی او در نحوه انعقاد قرارداد مذکور به چشم نمی‌خورد؟

🔹«آ.ع» کیست که با امضای پشت یک برگ چک ذی‌نفع قرارداد، ضامن اصلی ذوالفقاری برای تخصیص ۸٠ میلیون دلار ارز دولتی  شده است

دیدگاهتان را بنویسید