🔹شست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از ظهر امروز دوشنبه در مقر این سازمان در وین آغاز بکار کرد.

🔹ایمنی و امنیت هسته‌ای؛ فعالیت‌های آژانس مرتبط با علوم، فناوری و کاربردهای تقویت هسته‌ای؛ راستی آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران در پرتو قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد (2015)؛ درخواست پادمان از جمهوری دموکراتیک خلق کره؛ اجرای توافقنامه پادمان NPT در سوریه؛ توافقنامه پادمان NPT با جمهوری اسلامی ایران؛ ایمنی، امنیت و پادمان‌های هسته‌ای در اوکراین؛ انتقال مواد هسته‌ای در چارچوب AUKUS و پادمان‌های آن در همه جنبه‌ها تحت NPT؛بکارگیری پادمان‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی در خاورمیانه و دیگر مسایل دبیرخانه آژانس از محورهای این نشست چند روزه اعلام شده است.

🔹براساس روال کار نشست فصلی شورای حکام، رافایل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نخستین روز کاری این شورا بیانیه مقدماتی درباره موضوعات مختلف این نشست را قرائت کرد.

🔹همچنین براساس بیانیه آژانس، قرار است عصر امروز نشست مطبوعاتی گروسی مدیرکل آژانس درباره محورهای این نشست چند روزه برگزار شود و به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد.

🔹نشست این دوره درحالی برگزار می‌شود که ایران از اسفند ۱۴۰۱ تعاملات سازنده خود با آژانس در خصوص حل‌وفصل مسائل ادعایی پادمانی را افزایش داده است.

🔹بر اساس اطلاعات درز یافته از گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این نهاد نظارتی از کاهش روند غنی‌سازی اورانیوم با سطح خلوص ۶۰ درصد در ایران خبر داده است.

🔹بر اساس اطلاع ایران نوانس از منابع دیپلماتیک، منابع غربی پیش از برگزاری نشست این دوره تایید کرده‌اند که در نشست جاری هیچ ‌قطعنامه‌ای علیه ایران برای ارائه در نشست شورا برنامه ریزی نشده اما احتمال صدور بیانیه‌ مشترک از سوی آمریکا و تروئیکای اروپایی وجود دارد. ایران نسبت به مفاد تحریک آمیز این بیانیه هشدار داده است./

دیدگاهتان را بنویسید