🔹شروع مجدد «نون خ» همراه با حاشیه‌هایی بود که چندان پیش پا افتاده نیست و می‌تواند سرآغاز افتادن این سریال پربیننده در همان ریلی باشد که پیشتر، «پایتخت» را از کنداکتور برنامه‌های صدا و سیما، برای همیشه خارج کرد!

🔹آفتاب یزد – رضا بردستانی: ماجرا از یک «استوری» آغاز شد؛ «سعید آقاخانی» که شهره است به فرار از چالش و حاشیه؛ در نهایت، کاسه‌ی صبرش لبریز شد و در یک استوری، تلویحاً به سانسور مجدد این سریال برای پخش در «تلوبیون» در صفحه‌ی اینستاگرام خود واکنش نشان داد

🔹انتشار این پست بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت و بسیاری از صفحات سینمایی در فضای مجازی و البته تعدادی از خبرگزاری‌ها اقدام به بازنشر آن کردند، در این میان «تسنیم» به سراغ مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال «نون خ» رفت. فرجی در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کرد که اصلا هیچ گونه دخل و تصرفی از سوی پلتفرم تلوبیون روی سریال «نون خ» اتفاق نیفتاده و سعید آقاخانی در این رابطه دچار سوءتفاهم شده است.

🔹این ماجرا به همین جا ختم نشد!
بعد ماجرای «استوری گلایه‌آمیز و توأم با عذرخواهی» سعید آقاخانی، روزنامه‌ی جام جم به سراغ «نون خ» رفت. این روزنامه در پرونده‌ای که عنوان آن: «اتحاد در برابر تهدیدها» انتخاب شده بود، اگرچه با دست اندرکاران این سریال پر بیننده به گفتگو می‌پردازد اما خبری از تصویر سعید آقاخانی، روی جلد این روزنامه نیست و همین مسئله باعث پرداختن برخی از رسانه‌ها به این غیبت معنادار می‌شود حتی اگرعدم حضور سعید آقاخانی در کنار سلمان و روناک کاملاً اتفاقی باشد موضوعی که قطعاً افکار عمومی و اهالی رسانه حاضر به پذیرش آن نخواهند بود به این دلیل که نمی‌شود از «نون خ» نوشت اما «سعید آقاخانی» را بنا به هر علت ندید!

🔹آقای جبلی؛ با این دست فرمان می‌خواهید
به عصر طلایی دهه‌ی هفتاد تلویزیون بازگردید؟!

🔹اوایل فروردین سال جاری بود که بالاخره و پس از سال ها، رئیس سازمان صدا و سیما با «اگر و اما و ایما و اشاره»، پذیرفت که «مرجعیت» صدا و سیما نزد بینندگان دچار آسیب شده است که اگرچه ماجرا فاجعه‌آمیز‌تر است اما به همین اندازه پذیرفته شدن نیز قانع هستیم!

🔹جبلی می‌گوید: «می‌پذیریم که مرجعیت صداوسیما آسیب خورده است و برخی از اتفاقات نشان می‌دهد گفتمان حاکم بر مجموعه‌ای از دستگاه‌های حاکمیتی همچنان در مسیر تقویت مرجعیت رسانه ملی نیست.»

🔹جبلی اگرچه با زرنگی، توپ را به زمین دستگاه‌های حاکمیتی می‌اندازد اما به خوبی می‌داند، مشکل آسیب دیدن مرجعیت صدا و سیما کاملا به درون این سازمان باز می‌گردد و آن قدر در این سازمان حلقه‌های بسته و سانسور محور شکل گرفته و به وجود آمده که اساساً نوبت به دیگر دستگاه‌های حاکمیتی نخواهد رسید!

🔹جبلی حتما ضرب المثل: «در شهر کوران، یک چشم، پادشاه است» را نشنیده وگرنه، بازگشت به دوران طلایی را منوط به بودن در دنیای بدون رقیب نمی‌کرد و اما پرسش مهمی که حالا و پس از حواشی به وجود آمده پیرامون «نون خِ سعید آقاخانی» باید پاسخ بدهد این است: «آقای جبلی؛ با این دست فرمان می‌خواهید به عصر طلایی دهه‌ی هفتاد تلویزیون بازگردید؟!»

دیدگاهتان را بنویسید