جمله «سفارت ایران در نیویورک» بازتاب گسترده‌ای در میان کاربران فضای مجازی داشت و همگی سؤال کردند که «سفارت ایران در آمریکا چه زمانی بازگشایی شده؟ سفیر ایران کیست؟ آیا نمایندگی ایران در سازمان ملل با سفارت فرق ندارد؟».
آقای رئیسی! سفارت ایران در آمریکا چه زمانی بازگشایی شد؟ سفیر کیست؟!
اعتمادآنلاین |

شرق در گزارشی به حواشی سوغاتی رئیسی از نیویورک اشاره کرده و به این سوال پاسخ داده که «آیا اولین بار است که الواح هخامنشی به ایران بازمی‌گردند؟»

روز پنجشنبه در جریان بازگشت کاروان ابراهیم رئیسی از نیویورک، اعلام شد که رئیسی با خود سه‌هزارو ۵۰۶ لوح گل‌نوشته مربوط به دوران هخامنشیان را به ایران آورده است. رسانه‌های دولتی و هوادار دولت بازگشت این الواح را به‌عنوان دستاورد ویژه‌ دولت رئیسی مطرح کردند و قبل از اعلام رسمی ارسال الواح هخامنشی به ایران چنان از «وعده سوغاتی غرورآفرین» سخن گفتند که گویی ماحصل حضور چندروزه رئیسی در نیویورک بوده است. تا جایی که علی بهادری‌جهرمی درباره بازگشت رئیسی از نیویورک که آن را «سفری غرورآفرین» نامید، گفت: «رئیس‌جمهوری در بازگشت از سفر غرورآفرین خود به آمریکا، سوغاتی‌هایی از جنس فرهنگ، تمدن و تاریخ ایران را به همراه خود خواهند آورد که همه از آنها خوشحال خواهیم شد».

محمدمهدی رحیمی، مدیرکل روابط‌عمومی دفتر ریاست‌جمهوری نیز پیش‌ از این اعلام کرده بود رئیسی در بدو ورود به تهران «خبری خوش و غرورانگیز برای ایرانیان دارد».

دیدگاهتان را بنویسید