✍️ سروش بامداد

🔹مطابق خبر ارسالی و منتشرۀ خبرگزاری رسمی دولت، آقای رییس جمهور در دیدار با جمعی از مسؤولان، صاحب‌نظران و حلقه‌های میانی «اقتصاد مردمی» فرمان داده‌اند: «کارگروهی متشکل از مسؤولان دولت و فعالان عرصۀ تولید و اقتصاد مردمی تشکیل شود تا در مدت حداکثر ۱۰ روز ساز و کارهای اجرایی و عملیاتی کردن مشارکت مردم در امر تولید را در دستگاه ها و نهادهای دولتی تعیین کنند.»

🔹 آقای رییسی مشخص نکرده منظورشان از حداکثر ۱۰ روز، حداکثر ۱۰ روز کاری است یا ۱۰ روز عادی؟ یعنی سه روز تعطیل پیش رو را هم شامل می‌شود و آخر هفته آتی منتظر باشیم یا این سه روز کسر می شود و تا اواسط هفته بعد باید انتظار بکشیم؟

🔹این که آقای رییسی نزدیک سه سال بعد از انتخابات پرشور و رقابتی ۱۴۰۰ همچنان در همان حال و هوا به سر می‌برند و افزایش تصاعدی دلار و سکه و گوشت قرمز و پراید و خلاصه هر قیمیت از جان آدمیزاد تا شیر شتر در روحیۀ ایشان اثر منفی برجای نگذاشته و همان حرف‌های سه سال قبل را تکرار می‌کنند و تحت تأثیر بوق‌های رسانه های بیگانه قرار نگرفته‌اند جای امیدواری دارد. آدم مگر از یک رییس جمهور چی می‌خواهد بیشتر از این؟!

🔹پرسش اصلی البته این است که منظور آقای رییس جمهور ۱۰ روز کاری را مد نظر داشته‌اند یا ۱۰ روز عادی را. چون یکی از دوستان چند سال قبل خودرویی ثبت نام کرده بود و وقتی زمان به انقضا رسید گفتند منظورمان روز کاری بوده نه روز عادی و تعطیلات را شامل نمی‌شود. بعد که به اندازه جمعه‌ها صبر کرد گفتند پنج‌شنبه‌ها هم کار نمی کنیم و روز کاری نیست. بعدتر مشخص شد روزکاری آنها با روز کاری ما تفاوت دارد. مثل متر نجاری و متر نقاشی که اوستاها جور دیگری حساب می کنند.

🔹مشکل این است که در نقاشی و نجاری کار دست اوستاهاست و تنها بر سر متراژ اختلاف داریم و حاصل کار استادکاران اقتصاد در دولت مردمی این است که تازه می‌خواهند اقتصاد مردمی را در کنار اقتصاد دولتی و خصوصی و تعاونی کشف و تعریف کنند!

دیدگاهتان را بنویسید