✍️ فرهاد عشوندی‌‌ در خبرآنلاین نوشت:

🔹یکی از جنجالی ترین حرف های هفته اخیر در حوزه تکنولوژی گفته‌های وزیر ارتباطات درباره فیلترشکن‌هاست. او اظهار بی اطلاعی کرده است از مقصد درآمدهای حاصل از این تجارت.

🔹زارع‌پور که در این دو سال و چند ماه نشستن بر مسند وزارت ارتباطات یا گفته‌هایی داشته که بسیار اصلاح شدند و برای شان اصلاحیه گفته‌، یا آمارهایی داشته که در عمل به چالش کشیده شده‌اند، در پاسخ به انتقادات نمایندگانی چون نوری قزلجه و رشیدی کوچی که حجم درآمدهای مافیای فیلترینگ را ۵۰ همت اعلام کرده اند و از او پرسیدند این درآمد به جیب چه کسانی می‌رود و چطور دود می‌شود، بی آنکه عدد را به چالش بکشد، گفته است نمی داند.

🔹مشکل بزرگ زارع پور این است که می گوید مامور است و معذور. هر آنچه تکلیف باشد را پیش بردن‌، بی تلاش برای جنگیدن پای تصمیم درست می‌شود همین شکاف‌ها. می شود راه به راه فیلتر و خب همیشه پشت ایجاد انحصار و سد ، رانت است و رانت‌های میلیاردی ، فساد را با خود به همراه می‌آورد.

🔹آقای زارع پور کاش کمی جنگنده‌تر بودید. کمی مختارتر و کمی جسورتر در برابر فشارها.

🔹کاش برایتان مهم بود که چرخه تجارت فیلترینگ سودش به کجا می‌رود و اقلا می‌جنگیدید برای برگرداندن محدودیت ها به قبل از شرایط پارسال.

🔹بهتر از همه می دانید که چطور سیاست فیلترینگ‌تان شکست خورده و چطور میزان رجوع به تلگرام رکورد شکسته، چطور میزان رجوع به باقی اپلیکیشن ها افزایشی شده و چطور با این گستره رواج فیلترشکن‌ها دسترسی به سایت‌ها و محتواهای نامناسب در بین کودکان رواج یافته است. شما وزیرید.

🔹کاش یاد می‌گرفتید وزیر باشید نه کارمند

دیدگاهتان را بنویسید