🔹خطبه‌های نماز جمعه مشهد از زمانی که داماد علم الهدی سکان قوه مجریه را به دست گرفت، تفاوت بسیار بزرگی با خطبه‌های عصر حسن روحانی کرده است. به طور مثال در زمان «شیخ دیپلمات» امام جمعه محترم در واکنش به گرانی دلار گفته بود:« چرا کارگزاران در برابر قضیه «دلار» بی تفاوت هستند !؟ کاهش ارزش پول ملی برای مسئولان عادی شده!»

🔹بالا رفتن قیمت دلار در زمان رئیسی اما واکنشی متفاوت داشت. مشاهده کنید:« نوسانات ارز» در بحث اقتصاد و معیشت چندان اهمیت ندارد!! نقش دلار در اقتصاد ما ۲۰ تا ۲۵ درصد است!»

🔹مردم این قضاوت‌ها را فراموش نمی‌کنند. آنها فراموش نمی‌کنند که این افراد از دولت روحانی انتظار داشتند که هر روز بر سر سفره مردم مرغُ‌مسما باشد و سطح زندگی ایرانی‌ها به سطح زندگی مردمان لس‌آنجلس آمریکا به ویژه اهالی بورلی هیلز برسد.

🔹در عصر رئیسی اما داستان متفاوت از دیروز است. دوباره باید به سمت روزهایی برویم که از تریبون‌های مختلف ما را دعوت به اشکنه خوردن می‌کردند. در سال ۹۱ یعنی در زمانی که احمدی‌نژاد رئیس جمهور بود، از خطبه‌های نماز جمعه مشهد خطاب به مردم گفته شد:« اگر مرغ در دسترس نیست آن را با یک ماده پروتئینی دیگر جایگزین کنید. مشهدی‌ها مگر اشکنه پیاز داغ را یادتان رفته و آن زندگی را فراموش کرده‌اید؛ مگر قرار است برنامه همان باشد که قبلاً ‌بوده است.»

🔹بله، داستان سیاست این است. تا وقتی رقیب بر سرکار است باید انتظارها به بالاترین حد خود برسد اما وقتی دوست به قدرت رسید، اشکنه هم غذایی دلچسب است./ عصرایران

دیدگاهتان را بنویسید