ادبیات تهدیدآمیز سرمربی پرسپولیس نسبت به منتقدان و اتهام‌زنندگان در این روزها در شرایطی است که از او به عنوان یک معلم و سرمربی یک تیم بزرگ که الگوی خیلی از هواداران فوتبال است، انتظار می‌رود سالن نشست خبری را با جای دیگری اشتباه نگیرد.
آقای گل‌محمدی اینجا خانواده نشسته مودب باش!

فوتبال ایران سال‌هاست با اخلاق بیگانه است، شاید از آن روزی که پول‌های بدون ضابطه به فوتبال پمپاژ شد و طبقه جدید فوتبالیست‌ها حسابش را از بقیه جدا کرد، می‌شد رسیدن به چنین روزهایی را هم پیش‌بینی کرد.

روزهایی که دیگر خبری از «عباس اکرامی»‌ها، «پرویز دهداری»ها، «حسین فکری»ها و خیلی‌های دیگر نباشد، مربیانی که قبل از مربی و مدیر بودن، معلم اخلاق بودند. امروز اما فوتبال ایران تهی از گذشته اخلاقمدارش شده است و نسل جدید مربیان، بیگانه با پیشینیان، تنها در سالگردها، نام این بزرگان لقلقه زبانشان می‌شود.در عمل اما فوتبال هر روز دورتر از دیروز می‌شود.

سالن نشست خبری ورزشگاه انزلی، شاید آخرین پرده از مرگ اخلاق در فوتبال بود، وقتی شنبه‌شب، یحیی گل‌محمدی با ادبیاتی تند و دور از ادب و جایگاهی که نشسته است، به یکی از اعضای هیئت مدیره استقلال که با کنایه اتهاماتی را متوجه پرسپولیس کرده بود، پاسخ داد.

صحبت‌های تهدیدآمیز و دور از احترام سرمربی پرسپولیس را که سالن نشست خبری را با جای دیگری انگار اشتباه گرفته است، بخوانید تا فاصله‌ دوری که از نظر اخلاقی نیمکت‌ باشگاه‌ها با گذشته گرفته، آشکارتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید