نمره های منتشر شده در سایت متریکا نشان از برتری کامل پرسپولیس در فینال جام حذفی دارد.

، چند روزی از پیروزی شیرین پرسپولیس در دربی فینال جام‌حذفی مقابل استقلال گذشته اما صحبت های یحیی گل محمدی بلافاصله پس از بالا بردن جام و سپس در برنامه های تلویزیونی باعث شد نه تنها کام گروه زیادی از هوادارن این تیم تلخ شده بلکه کمتر به شرایط فنی این بازی پرداخته شود.

جالب اینجاست که طبق آمار و اطلاعات منتشر شده از دربی فینال جام حذفی، در زمینه های مختلفی همچون مالکیت توپ، تعداد پاس، شوترنی و بسیاری دیگر از آیتم ها، برتری مطلق پرسپولیس نسبت به حریفش کاملا مشهود است.

سرخپوشان در این بازی 59.5 درصد مالکیت توپ داشتند و فقط در 40.5 درصد از زمان بازی توپ را به حریف سپردند. تعداد پاس‌های پرسپولیس 580 و دقت پاس سرخپوشان 81.9 درصد بود. اما استقلالی‌ها فقط 383 پاس آن هم با دقت 73درصد داشتند که نشان از برتری مطلق سرخپوشان در این بخش‌ها دارد.

53.2 درصد از نبردهای این بازی را پرسپولیس برد و 46.8 درصد از نبردها با برتری آبی‌پوشان تمام شد. استقلال همچنین 6 خطا بیشتر از پرسپولیس انجام داد اما پرسپولیسی‌ها 6 کارت زرد بیشتر گرفتند. تعداد خطاها 26 به 20 و تعداد اخطارها 8 بر 2 ثبت شده است.

تعداد شوت‌هایی که برای بازی پرسپولیس و استقلال ثبت شده خیلی به هم نزدیک است اما در این بخش هم پرسپولیسی‌ها برتری اندکی بر حریف دارند. در جریان 120 دقیقه مسابقه پرسپولیس و استقلال سرخپوشان 17 بار موفق شدند به سمت دروازه استقلال ضربه بزنند. آن سو، تعداد شوت‌های استقلال در این مسابقه 12 شوت بوده است که 5 شوت کمتر از پرسپولیسی‌ هاست. از 17 شوت پرسپولیس در این مسابقه 5 شوت داخل چارچوب بود و از 12 شوت استقلالی‌ها هم 4 شوت داخل چارچوب دروازه قرار گرفت تا استقلال ضربات داخل چارچوب را 5 بر 4 و نتیجه نهایی بازی را 2 بر یک به حریف واگذار کند. امید گل قرمزها در این میدان 1.01 و امید گل آبی‌پوشان نیز 0.72 ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید