مقام وزارت بهداشت: آمار سقط جنین غیرقانونی اگر درست باشند، «فاجعه‌بار» است / ۸۰ درصد سقط جنین‌ها در خارج از مراکز درمانی انجام می‌شود
وزارت بهداشت: هر سقط جنین که انجام شود، غیرقانونی بوده و اگر پزشکی سقط جنین غیرقانونی انجام دهد، پروانه کسبش باطل می‌شود.
مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان با بیان اینکه عمده سقط جنین‌های غیرقانونی در خانه‌ها و از طریق قرص‌های خونریزی‌دهنده انجام می‌شود، گفت: در صورت انجام سقط جنین غیرقانونی از سوی پزشک، پروانه کسب وی باطل می‌شود.
سلیمان حیدری با اشاره به وضعیت سقط جنین غیرقانونی در کشور، گفت: بحث سقط جنین ابعاد مختلفی دارد. طبق بررسی‌های انجام شده بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد سقط جنین‌های غیرقانونی و غیر پزشکی در خارج از مراکز درمانی انجام می‌شود. به طوری که ممکن است در یک مطب مامایی یا در خانه اتفاق بیفتد و عمدتا هم باتوجه به اینکه با قرص‌های خونریزی‌دهنده انجام می‌شود، در خانه‌ها انجام می‌شود. بنابراین سقط غیرقانونی عمدتا در مراکز درمانی انجام نمی‌شود که بتوانیم آمار دقیق داشته باشیم. البته بر اساس یکسری فرمول‌هایی آمار مختلفی مطرح شده که از آنجایی که این آمارها قابل اطمینان نیست، نمی‌توان آن‌ها را مطرح کرد. هرچند که اگر درست باشند، فاجعه‌بار است.

دیدگاهتان را بنویسید