روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

🔹 به تازگی یک آگهی عجیب و قابل تامل در فضای مجازی منتشر شده که برای فروش دستگاه اسکیمر است که دارای کارکرد کپی زدن از کارت بانکی به جهت کلاهبرداری و سرقت از حساب بانکی است.

🔹 در تبلیغ یادشده عنوان شده است: دستگاه اسکیمر طرح کارت‌خوان، پیکربندی‌شده به صورت دستگاه کارت‌خوان معمولی. این محصول قابلیت ذخیره اطلاعات و رمز ٢٠ هزار کارت را دارد. این محصول با وجود اینکه کاملا مشابه دستگاه کارت‌خوان معمولی طراحی و تولید شده ولی قابلیت انجام تراکنش ندارد و هنگام کشیدن کارت در دستگاه، اطلاعات کارت و رمز آن ذخیره می‌‌‌شود و اعلان تراکنش ناموفق می‌‌‌دهد.

🔹بعد از اعلان تراکنش ناموفق می‌‌‌توانید مبلغ خرید را به صورت نقدی از مشتری دریافت کنید. سپس در زمان دلخواه می‌‌‌توانید اطلاعات کارت‌‌‌ها را روی کارت‌‌‌های خام کپی کرده و رمز هر کارت را مشاهده کنید.

🔹 گفتنی است که در انتهای آگهی آی‌دی و نام فرد فروشنده، به همراه هشتگ رضایت مشتری ذکر شده است. با کلیک روی آگهی فروش «دستگاه اسکیمر» و وارد شدن به کانال مربوطه که بیش از ده هزار عضو دارد توضیحات بیشتر فروشنده وجود دارد که مثلا متقاضیان امکان خرید حضوری را دارند.

🔹 در اطلاعات شماره تلفن همراه رند با پیش‌شماره ٩١٢ و آدرس دفتر حضوری در یکی از استان‌های جنوب کشور آمده است.

🔹 در این کانال توضیح داده شده که لازم است مشتریان این کانال مراقب سودجویان و کلاهبردارانی باشند که خود را به جای این بازرگانی معرفی می‌‌‌کنند!! و اینکه تمامی سفارش‌های ثبت‌شده با رمز ارز پرداخت می‌‌‌شود.

🔹 سارقان با استفاده از دستگاه اسکیمر به اطلاعات کارت بانکی دسترسی پیدا می‌‌‌کنند. تنها کافی‌است که کارت بانکی فرد از دستگاه اسکیمر عبور کند و پس از آن تمام جزئیات موجود در نوار مغناطیسی کارت بانکی در دستگاه اسکیمر ذخیره می‌شود. در نوار اطلاعاتی هر کارت بانکی اطلاعاتی مانند تاریخ انقضای کارت، نام کامل صاحب کارت و شماره کارت ذخیره شده است

دیدگاهتان را بنویسید