انتصاب مدیران باشگاهی در فدراسیون!! تاج نگاهی به اصل تعارض منافع در اساسنامه فیفا و قوانین داخلی فدراسیون متبوعش بیندازد و ضمن خودداری از ادامه این رویه، تکلیف این دو انتصاب را هرچه سریع‌تر مشخص کند تا همچون مار در آستین، نیش‌های تازه‌ای بر پیکره فوتبال وارد نشود
مهدی تاج در دور تازه ریاست بر تشکیلات فوتبال کشور وعده داده بود که از تکرار اقدامات خلاف قانون دوره قبل، تک محوری، استفاده از یک حلقه خاص بین مدیران فدراسیون و اتخاذ تصمیمات خلق‌الساعه و بدون مشورت دست بکشد اما با گذشت شش ماه از انتخاب در مجمع پرحرف‌وحدیث ، بار دیگر رویه سابق را در پیش گرفته است.

آیا تاج عمدا فدراسیون را به دره مدیران معارض می‌اندازد؟

نشانه های این دور تسلسل، از احکامی که تاج صادر کرده یا تصمیم به ابقای احکام قبلی گرفته، نمایان است. این دیگر اظهر من الشمس است که نباید از مدیرانی که دچار تعارض منافع هستند در تیم مدیریتی فدراسیون و ریاست کمیته‌ها بهره گرفت اما تاج این مورد ابتدایی را هم نمی بیند یا نسبت به اهمیت آن بی‌توجه است.

مصداق بی‌توجهی مهدی تاج به اصل ممانعت از تعارض منافع، سکوت مقابل مدیرعاملی هوشنگ نصیرزاده رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون در باشگاه تراکتور است! تعارضی که خیلی زود و در اولین جنجال داوری باشگاه تبریزی و مواضع آن علیه کمیته داوران بیرون زد و مدیر رده بالای فدراسیون، عملکرد همین مجموعا را زیر سوال برد! به این ترتیب تاج دیگر نیازی به منتقد یا معترض ندارد چراکه یکی از مدیران خودش هرچه لازم است را در اختیار مخالفان قرار داده است.

اما اوج این بی‌تدبیری در ماجرای انتصاب ابراهیم شکوری اتفاق افتاد؛ جایی که اینبار یک مدیر باشگاهی در حالی که به عنوان همه‌کاره یک باشگاه لیگ برتری مشغول به کار است، به عنوان رئیس یکی از کمیته های فدراسیون منصوب شده و از سمت قبلی هم استعفا نداده است!

اگر در ماجرای نصیرزاده ابتدا سرپرست فدراسیون قبلی حکم زد و این مدیر بازنشسته بدون درک شرایط پست باشگاهی چرب را قبول کرد و تاج هم آن را نادیده انگاشت، در موضوع شکوری این مهدی تاج بود که سراغ یک مدیر شاغل باشگاهی رفت! بعید است رئیس فدراسیون از شغل جاری شکوری بی‌خبر بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید