فهم عمومی از هوش مصنوعی در جامعه ایرانی را می‌توان به قبل و بعد از آذرماه 1401 تقسیم کرد. ظهور Chatgpt یا همان ربات گفتگوی شرکت OpenAI که اواخر نوامبر 2022 آمد و پس از 2 ماه با جذب 100 میلیون کاربر، با سرعت بیشتری نسبت به تیک تاک و اینستاگرام تبدیل به سریع‌ترین اپلیکیشن دنیا از نظر رشد تعداد کاربر شد، ماهیتی جدید از دنیای هوش مصنوعی را برای عموم جامعه ما ساخت.

🔻با درک این اهمیت‌ها تکلیف ما چیست؟ ایران کجای دنیای جدید قرار می‌گیرد و چه نقشی برای خود در نظر دارد؟ پاسخ این سوالات را باید از سیاست‌گذران پرسید.

تجربه ناموفق نادیده‌انگاری و سپردن امور به دست زمان که نمونه آن را در مواجهه با شبکه‌های اجتماعی به یاد می‌آوریم می‌تواند دوباره تکرار شود و البته دوباره شکست بخورد. می‌توان به جای در نظر گرفتن اتفاقات و تحولات و پیچیدگی‌های آنها، صیانت را در محل اشتباهی نشاند و به جای درجا زدن در حال و افسوس خوردن زمان از دست رفته با آینده‌نگری سیاست‌گذاری کرد تا از جریان با سرعت فناوری بیش از این عقب نماند.

ما در این رقابت دو انتخاب داریم: می‌توانیم با فهم درست تحولات خودمان را برای آینده آماده کنیم و مولد باشیم یا منتظر اتفاقاتی بمانیم که ناچار ما را دچار تغییر خواهند کرد و تبدیل به یک مصرف‌کننده صرف شویم.

📍فناوری‌هایی که انتظار می‌رود بالاترین تاثیر را بر کسب و کارها داشته باشد را در نمودار ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید