#خاطرات_هاشمی_رفسنجانی

١۵ شهریور ١٣٧٩

🔹آقای [امیر] تهرانی، معاون [پارلمانی] وزارت اطلاعات آمد. از تحت تأثیر دیگران قرارگرفتن وزیر گفت و گزارشی از حوادث خرم‌آباد داد. گفت که [وزارت] اطلاعات، معتقد است تقصیر اصلی متوجه [دفتر] تحکیم وحدت و دوم خردادی‌ها است.

🔹عصر آقای بهزاد نبوی [نایب‌رئیس مجلس] آمد و گفت، شما همیشه وزنه تعادل جریان‌های سیاسی کشور بوده‌اید و انتظار این است که همان سیاست‌ را ادامه دهید و نگذارید جناح راست وانمود کند که با آنها هستید.

🔹 ضمناً گفت، خطبه‌های اخیر نمازجمعه و خطبه‌های بعد از کنفرانس برلین، علیه جناح چپ بود. گفتم، با هیچ‌یک از دو جناح نیستم و نظراتم در مواردی، ممکن است با یکی از آنها برخورد کند و با افراطی‌های هر دو جناح مخالفم و آنها هم با من مخالف‌اند.

🔹 گفت، طرح‌های عفو عمومی و لغو گزینش را آقای [علی‌اکبر] ادب [مسئول دفتر ارتباط رئیس‌جمهور با ائمه‌جمعه و روحانیت] که از جناح راست است، کارگردانی‌ کرده؛ شاید برای پوست‌ خربزه‌ گذاشتن زیر پای دوم‌ خردادی‌ها؛ گرچه آنها هم مخالفتی ندارند، ولی خودشان اقدام نکردند.

🔹خبرگزاری آلمان خبر داد که امروز آقای [سیدمحمد] خاتمی [رئیس‌جمهور] و خانم [مادلین] آلبرایت، وزیر امورخارجه آمریکا، در سازمان ملل ملاقات و گفت‌وگو کرده که با اعجاب محافل سیاسی روبه‌رو شده است.

🔹 خبر دیگر می‌گوید، خانم آلبرایت، هنگام سخنرانی آقای خاتمی، در صندلی جلو نشسته بود و گوش می‌داد؛ احتمال هم هست که خبرگزاری آلمان، همین را ملاقات و گفت‌گو خوانده است؛ منتظر خبر صحیح هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید