🔹محمد دهقان معاون حقوقی ریاست جمهوری که تا پیش از این چهره ای عدالت محور و قانونی را در مجموعه های مختلف حاکمیتی خصوصا شورای نگهبان از خود به نمایش گذاشته بود طی روزهای اخیر با آزمونی بزرگ مواجه شده است!

🔹استاندار سیستان و بلوچستان که نماینده ویژه رییس دولت در این استان نیز شده با مصوبه ای فراقانونی و شبه‌تخلف، دستور تردد آزاد تمام خودروهای پلاکِ منطقه آزاد را در سرتاسر استان سیستان و بلوچستان صادر کرده که متاسفانه با فشار به محمدمخبر معاون اول، این مصوبه امضا و در آستانه اجرا شدن است.

🔹این اقدام نه تنها رانت گسترده در کشور به حساب می آید بلکه بنا بر قانون در حوزه وظایف هیات وزیران بوده و تخلفی آشکار بوده است.

🔹رانت حاصل از این اقدام نابخردانه و همچنین توانِ بی جایی که از دستگاه های نظارتی استان برای نظارت فضای استان پهناور س‌و‌ب صرف می کند، قطعا در کوتاه و میان مدت می‌تواند خلأهای جدی را در استان پدید آورد و در بلند مدت نیز رانت غیرقانونی را در کشور بدعت‌گذاری می‌کند.

🔹حالا محمد دهقان معاون حقوقی ریاست جمهوری باید تکلیف خود را مشخص کند؛ یا طرف قانون و اجرای بدون ملاحظه آن بوده و یا با رانت غیرقانونی تردد آزادانه خودروهای پلاک موقت در سراسر استان س‌و‌ب موافقت کرده و سابقه درخشان خود را تیره می‌کند!

دیدگاهتان را بنویسید