🔹در حال حاضر این جامعه زندگی معمولی خودش را می‌خواهد و آن زندگی هم کاملا از زندگی معمولی که حاکمیت و اندیشه‌های دوران اولیه انقلاب معرفی می‌کنند متفاوت است و مثل گذشته‌ها خیلی هم منتظر نمی‌ماند که ببیند که آیا کسی به او اجازه می‌دهد یا نمی‌دهد.

🔹این نسل موسیقی خودشان را گوش می‌کنند، فیلم خودشان را می‌بینند، ادبیات خودشان را می‌خوانند، ارتباطات و نیازمندی‌های خودشان را دارند.

🔹 اصلاح طلبان و اصولگرایان سنتی حتی اگر بخواهند این نسل را نمی توانند که برایشان برنامه ریزی کنند.

🔹اعتقاد شخصی من این است که همه ما کهنه هستیم و متوجه نمی‌شویم در این جامعه پر از نسل Z و جامعه پر از نسل دهه شصتی، چه میگذرد.

🔹به این نسل نمی شود چیزی تحمیل کرد.

🔹اصلاح طلبی را اگر تفکر بدانیم ونه احزاب اصلاح طلب، همیشه مورد نیاز جامعه است.

🔹 همان‌طور که خاتمی گفت، جریان اصلاحات و اصلاح‌طلبی پشت یک صخره ستبری مانده که حاکمیت هرگز قصد باز کردن مسیر را ندارد ولی این به آن معنی نیست که جامعه غیر از اندیشه اصلاح‌طلبی راه دیگری دارد. و یا این مسیر باز نمی شود.

🔹از یک سو گروهی در جریان حاکمیت مقاوم ایستاده که هیچ نوع اصلاحی ایجاد نشود و از طرف دیگر، اپوزیسیون ایرانی هم فقط سرنگونی می طلبد که قابل اجرا نیست، این دو سر طیف یعنی حاکمیت و اپوزیسیونِ متصلب نمی توانند جامعه را راضی کنند،

🔹طبیعی است که تفکر اصلاح‌طلبی دایره وسیع تری پیدا می‌کند که می‌تواند جایگزین این دو سر افراطی باشد و مطالباتی را در ذهن جامعه قرار دهد و آن مطالبات را بخواهد عملی کند

دیدگاهتان را بنویسید