🔹 کانال اتحادیه راهبران مترو نوشت: روز شنبه ۳۰ دیماه ساعت ۷:۳۰ که اوج ازدحام و ترافیک مترو است یک قطار DC در ایستگاه بهشتی خط یک مترو تهران دچار نقص فنی میشود و پر تردد ترین خط مترو مسدود میگردد!

🔹 مردم که در مسیر محل کار هستند آواره خیابان ها میگردند و ابعاد فاجعه بگونه ای است که روز یکشنبه در جلسه شورای شهر تهران صدای رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک هم در میآید!

🔹 از نظر مسئولین ارشد شرکت مترو نقص فنی حاصل عدم تعمیرات اساسی بعلت نبود بودجه کافی است ولی از نظر اغلب نیروهای متخصص شرکت و راهبران مترو، بحران ناشی از این نقص فنی حاصل مدیریت غلط و نابخردانه در مدیریت این خط است! زیرا با تدابیر خاص میتوان کاری کرد که هر نقصی منجر به بحران نشود!

🔹 آیا مدیریتی که تمام اهتمام آن استفاده حداکثری از امکانات جهت رفاه حال خود و دوستان و تلاش حداکثری جهت پرونده سازی برای منتقدین است مگر وقتی برای تدبیر و عمل کارآمد باقی گذاشته؟

🔹 مگر مدیریتی که خود تعصبی بر ارجح بودن مسائل سازمان بر اغراض شخصی ندارد میتواند شیوه های صحیح مدیریتی بهینه را بکار برد؟

🔹 بعنوان مثال وقتی بهره برداری مترو از ساعت ۵:۳۰ آغاز میشود و مدیر مجموعه بعلت امکانی که شرکت در اختیارش گذاشته است میتواند ساعت ۷:۴۵ در نزدیکترین ایستگاه به محل زندگی کارت بزند و ساعت ۹ صبح به دفتر محل کار برسد مصداق بارز سوء استفاده از امکانات است!
در صورتی که یک مدیر با توجه به خودروی در اختیار میتواند و باید از ابتدای بهره برداری در محل کارش حضور داشته باشد!

🔹 البته بی انصاف نباشیم زیرا تمام مدیران سازمان اینگونه بی مسئولیت نبوده و نیستند که مانند آنچه در تاریخ ذکر شده رخ داد هیچ یک در محل کارشان حضور نداشته باشند و حتی در دسترس نباشند.

🔹 و البته وقتی راس مدیریت خود ساعت ۹ صبح در محل کار حاضر می‌شوند نمیتوان انتظار احساس مسئولیت از سایر کارکنان داشت! این ساده ترین مصداق عیان یک مدیریت فشل و منفعت طلبانه است، ابعاد پنهان آن جای خود دارد!

🔹و البته راهبران خط یک بارها نقایص را به راس هرم مدیریتی شرکت جناب آقای درستی مطرح نموده آند ولیکن گویا سیاست ایشان لجاجت می‌باشد! آن چنان که گذشته چراغ راه آینده نیست و تاوان این لجاجت را مردم میپردازند .
سر نوشت مستبدان لجوج نیز مشخص و محرز میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید