معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی راه‌آهن رشت- کاسپین رو به اتمام است، گفت: با بهره‌برداری از راه‌آهن رشت- کاسپین، مسیر ریلی به کاسپین و دریای خزر خواهد رسید و امکان تردد ریلی از کشور روسیه به ایران و از طریق آن به جنوب و بندرعباس فراهم می‌شود.
اتصال خلیج فارس به دریای خزر در ۱۴۰۲
، «خیراله خادمی»، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ضمن بازدید از روند اجرایی پروژه‌های اولویت‌دار زیربنایی استان گیلان به توضیح میزان پیشرفت راه‌آهن رشت- کاسپین پرداخت و اظهار کرد: اولین پروژه‌ای که در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد، راه آهن رشت به کاسپین است که بخش اصلی باقی‌مانده از کریدور ریلی شمال به جنوب محسوب می‌شود.

خادمی خاطر نشان کرد: هدف اصلی کریدور ریلی شمال به جنوب اتصال خلیج فارس از طریق ریل به دریای خزر است که با افتتاح راه‌آهن رشت- آستارا این هدف محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات راه‌آهن رشت- کاسپین با پیشرفت قابل توجهی در حال اجراست، افزود: این خط آهن ۳۷ کیلومتری از شالیزارها و مسیرهای لجنی عبور می‌کند که همین موضوع عملیات احداث را دشوار کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی راه‌آهن رشت- کاسپین را رو به اتمام دانست و گفت: عملیات زیرسازی این پروژه حداکثر تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد و بلافاصله پس از آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید